بحران‌های پیش روی آموزش و پرورش اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بحران اصلی امروز آموزش و پرورش اصفهان کمبود نیروی انسانی و فرسودگی یک سوم مدارس استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جمع فرهنگیان استان اصفهان ضمن تبریک چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: نهاد آموزش و پرورش استان اصفهان افتخار تقدیم پنج هزار و ۵۰۰ دانش آموزش شهید در راه تعالی و اقتدار نظام را داشته و برخود می‌بالد که نزدیک به ۳۳۵ معلم شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش استان اصفهان دارای ۴۱ ناحیه و منطقه است و بیش از ۸۵۰ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی تحت پوشش دارد، ادامه داد: در استان اصفهان بیش از پنج هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی در پایه‌های مختلف تحصیلی مشغول به فعالیت هستند و در مناطق کم جمعیت استان از ۵۵۷ مدرسه چند پایه برخورداریم و برای رسیدن به عدالت آموزشی و فراهم کردن زمینه‌های تحصیل برای همه دانش‌آموزان لازم التعلیم و به مناطق دور دست این استان نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در این ارتباط رشد کمی قابل ملاحظه‌ای در بخش آموزش و پرورش عشایری داشتیم به گونه‌ای که اکنون ۱۵۶ واحد عشایری در استان با بیش از شش هزارو ۷۰۰ دانش آموز مشغول به فعالیت هستند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش کشور و درجمع فرهنگیان و معلمان مدارس استان اصفهان گفت: گام‌های موثری جهت عملیاتی و اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته‌ایم و در این خصوص تأکید می‌کنم که همراهی و مساعدت دیگر دستگاه‌ها با این نهاد امری ضروری به نظر می‌رسد.

اعتدادی اضافه کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان با وجود همه مشکلات، کمبودها و نارسایی‌ها به خصوص در دو بخش کمبود شدید نیروی انسانی و فرسودگی یک سوم مدارس استان اصفهان که بحران اصلی امروز آموزش و پرورش است با تلاش مضاعف معلمان، فرهنگیان و همدلی و همراهی تیمی در طی چهاردهه اخیر در محورهای مختلف آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی دستاوردهای خوب و موفقیت‌های چشمگیری را داشته که قابل توجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطر نشان کرد: برای این استان افتخار بزرگی است که در ایام دهه فجر میزبان وزیر آموزش و پرورش کشور است و امیدواریم این اتفاق مایه برکت برای فرهنگیان استان باشد.

کد خبر 366716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.