با این مواد غذایی به جنگ استرس بروید/انجام شیمی درمانی رایگان شد

راز داشتن موهایی زیبا و پرپشت، راهکارهای ارزان‌ برای کاهش وزن و خوراکی های مناسب برای مبارزه با استرس را در بسته سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سبک زندگی امروزه، باعث می‌شود افراد در معرض استرس‌های زیادی قرار بگیرند که برای حفظ سلامتی باید آن‌ها را کنترل کرد.

مطالعات انجام شده نشان می دهند که مصرف ناکافی این مواد، می تواند انتقال دهنده های عصبی و ترکیبات شیمیایی مغز را تحت تاثیر قرار دهد و برعکس، دریافت به اندازه این مواد، به کارکرد منظم مغز، کاهش علائم اضطراب و استرس، آرامش بیشتر و تمرکز بهتر کمک می کند.

زردچوبه: این ادویه خوش طعم و رنک به کاهش استرس کمک می کند چون حاوی کورکومینوئید است.

شکلات تلخ:‌ این خوراکی دوست داشتنی حاوی آنتی اکسیدان است و با پاکسازی عروق خونی باعث افزایش کیفیت گردش خون، کاهش فشار خون و اکسیژن رسانی بهتر می شود.

آجیل : یکی از عوامل استرس، خستگی و کمبود انرژی برای مغز است و آجیل و انواع مغز ها، از جمله بادام و گردو، حاوی آهن است که از خستگی مغز جلوگیری می‌کند.

آب : نوشیدن آب کافی را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. کم آبی تعادل ارگان های بدن را بر هم می زند و برعملکرد ذهن و مغز هم تاثیر می گذارد. محققان بر این عقیده اند که احتمالاً این امر اشی از سیستم هشدار دهنده طبیعی بدن باشد که کمک می کند زنده بمانیم.

ماست : ماست یک غذای عالی و منبع خوبی از مواد پروبیوتیک است. بنابراین مواد پروبیوتیک مثل ماست، با ایجاد تعادل در باکتری های روده این گونه به کاهش استرس کمک می کنند.

راز داشتن موهایی زیبا و پرپشت

_ برای داشتن موهای سالم و پرپشت، گاهی باید آنها را کوتاه کنید. بهتر است این کار متناسب با نوع و اندازۀ موهایتان صورت گیرد.

_ توصیه می کنیم که همیشه موهای خود را در رنگ های معقول و متعارف رنگ کنید و همیشه از کنتراست شدید جلوگیری کنید. به عنوان مثال، اگر رنگ کل موهای شما قهوه ای باشد، نباید هایلایت رنگ های بور داشته باشید.

_ شانه زدن موها برای تمیز کردن مو از رسوبات چربی و ذرات ریز بسیار ضروری است. شانه زدن موها همچنین کمک می کند تا جریان هوا به میان موها راه یافته و نیز حجم آنها افزایش یابد.

_ همانطور که پوست برای خلاص شدن از سموم انباشته شده در سطح خود نیازمند لایه برداری است، برای انجام این کار کافی است موهایتان را با کمی لوسیون مخصوص ماساژ دهید و سپس آنها را با شامپو بشویید.

_ ماهیت موهایتان را حفظ کنید. اگر موهای شما فر یا موج دار است، به جای اینکه برای تغییر حالتش تلاش کنید، آن را به همین حال بگذارید.

_ برای پرپشت شدن مو هر روز آنها را نشویید، این برای حفظ سلامتی موهایتان ضروری است. همچنین می توانید شامپویتان را در طول هفته تغییر دهید.

_ برای پرپشت کردن مو هایتان از کرم موی روزانه استفاده کنید؛ این راز موهای نرم و براق است. پس از شستن موهایتان، آنها را با مقداری نرم کننده ماساژ داده و با سشوار خشک کنید.

_ برای پرپشت شده مو هایتان از خوردن سیب غافل نشوید. شاید راه حل های بسیاری را برای جلوگیری از ریزش مو آزموده باشید؛ ولی ممکن است ندانید یکی از بهترین راه های درمان این عارضه، خوردن سیب است.

دو ماده غذایی مرگبار را بشناسید

اگر تصور ‌می‌کنید  یک کربوهیدرات برای چند روز بماند، مشکلی ندارد ولی احتمالا اگر باکتری باسیلوس سرئوس را بشناسید، دیگر چنین فکری نمی‌کنید. این یک میکروب کمیاب نیست. از خاک گرفته تا غذا یا روده زندگی می‌کند. آنکریتی ماتور پژوهشگر زیست‌فناوری در دانشگاه ملی استرالیا توضیح می‌دهد:

این باکتری با مصرف مواد مغذی حاصل از محصولات غذایی نظیر برنج، محصولات لبنی، ادویه‌جات، غذاهای خشک‌شده و سبزیجات تکثیر پیدا می‌کند. برخی از سویه‌های این باکتری مفید هستند اما برخی دیگر اگر فرصت رشد و تکثیر پیدا کنند، مثلا در وضعیتی که غذا در شرایط نامناسب بماند، موجب سمی شدن غذا می‌شوند.

عفونت حاصل از این باکتری حتی می‌تواند موجب مرگ شود. در سال ۲۰۰۵ چنین موردی در مجله‌ی Journal of Clinical Microbiology گزارش شد: پنج فرزند یک خانواده با خوردن سالاد پاستایی که برای پنج روز مانده بود، بیمار شدند.

پژوهشگران توضیح می‌دهند: باسیلوس سرئوس از علت‌های شناخته‌شده‌ی مسمومیت‌های غذایی است اما عفونت حاصل از این ارگانیسم معمولا به‌علت علایم خفیف آن گزارش نمی‌شود. این مورد مرگبار که در اثر نارسایی کبد بعد از مصرف سالاد پاستا اتفاق افتاد، نشان‌دهنده‌ی شدت احتمالی این عفونت است.

لازم است به این نکته اشاره کنیم که باسیلوس سرئوس می‌تواند موجب بروز وضعیت‌های شدید و مرگباری نظیر عفونت خون در افرادی شود که سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف است، نظیر نوزادان، سالخوردگان و زنان باردار. بااین‌حال بیشتر افراد مبتلا بدون نیاز به درمان با گذشت زمان بهبودی حاصل می‌کنند.

افزایش احتمال زوال عقل در افراد دارای نقایص قلبی

محققان دانشگاه آراهوس دانمارک گزارشات پزشکی بیش از ۱۰۶۰۰ فرد متولدشده در دانمارک با نقص قلبی را بین سال های ۱۸۹۰ تا ۱۹۸۲ بررسی کردند.

محققان دریافتند در مقایسه با جمعیت عمومی، افراد بزرگسال متولدشده با نقایص قلبی در طول این مدت ۶۰ درصد بیشتر در معرض زوال عقل، ۱۶۰ درصد بیشتر در معرض شروع زودهنگام زوال عقل (قبل از ۶۵ سال) و ۳۰ درصد بیشتر در معرض ریسک ابتلا به زوال عقل بعد از ۶۵ سال بودند.

کارینا باگی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مطالعات قبلی نشان دادند افراد متولدشده با نقص قلبی با ریسک بالا ابتلا به مشکلات رشد عصبی در دوره کودکی نظیر بیماری صرع و اوتیسم، روبرو هستند، اما این اولین مطالعه است که احتمال زوال عقل را در سنین بزرگسالی بررسی می کند.

درحالیکه این مطالعه ریسک بالا زوال عقل را در بین افراد بزرگسال متولدشده با نقایص قلبی نشان می دهد، اما نتایج آن اثبات نمی کند که نقایص قلبی موجب زوال عقل می‌شوند.

ارزان‌ترین راه برای کاهش وزن

همچنین محققان تاکید می کنند دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب از خوردن هر چیزی پرهیز نمایید.

این مطالعه این تغییرات ساده را با کاهش اندازه دور کمر و کاهش نرخ چاقی و اضافه وزن مرتبط می‌داند.

محققان دانشگاه کیوشو ژاپن عنوان می‌کنند در مقایسه با افرادی که غذایشان را تند می خورند افرادی که با سرعت عادی غذا می خورند ۲۹ درصد کمتر دچار چاقی می‌شوند. اما افرادی که غذایشان را به مراتب آهسته تر می‌خورند بیش از ۴۲ درصد کمتر دچار چاقی می شوند.

بعلاوه، افرادی که آهسته غذایشان را می خورند سالم‌تر بوده و سبک زندگی سالم تری هم دارند.

به گفته محققان، آهسته غذاخوردن نقش بسیار خوبی در کاهش اشتها و در نتیجه جلوگیری از چاقی دارد.

در این مطالعه، تیم تحقیق داده های حدود ۶۰ هزار ژاپنی مبتلا به دیابت را که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ تحت چکاپ منظم بودند بررسی کردند.

انجام خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی رایگان شد

قاسم جان‌بابایی،معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دستمزد انجام خدمات شیمی درمانی و رادیوتراپی رایگان شد و بیماران به طور متوسط، تنها ١۵ تا ٢٠ درصد هزینه داروهای شیمی درمانی را پرداخت می کنند.

وی افزود: برنامه های درمان و مراقبت بیماران خاص و صعب العلاج از جمله خدمات پر هزینه در نظام سلامت کشور به شمار می‌روند. به طوریکه سرانه درمان این بیماران به نسبت آحاد جامعه به چندین برابر سرانه سلامت آحاد مردم و گاهی بیشتر می‌رسد.

بابایی ادامه داد: از طرفی این بیماران به دلیل مزمن بودن بیماری و غیر قابل علاج بودن آنها همواره نیازمند خدمات ویژه درمانی و دارویی بوده و حتی به دلیل هزینه‌های مرتبط بر درمان، در صورتی که خانواده‌ها متحمل این هزینه‌ها باشند، لاجرم دچار هزینه های کمرشکن می‌گردند.

معاون درمان وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که حاکمیت متعهد به حمایت ویژه از این بیماران است، اضافه کرد:اغلب خدمات مورد نیاز آنان یا به صورت کاملا رایگان یا در حد رایگان مورد حمایت قرار می‌گیرد و این خدمات توسط وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر پوشش داده می‌شود.

وی افزود: وجود مراکز جامع به عنوان رکن اساسی و هسته مدیریت و ساماندهی تیمی ضرورت دارد. از همین رو، در سال جاری ۸۳ مرکز جامع خدمات سلامت بیماران خاص در ۵۹ دانشگاه کشور به بهره برداری رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در برنامه تحول نظام سلامت برای نخستین بار به موضوع مغفول مانده تشخیص زودهنگام سرطان پرداخته شد. از سوی دیگر بیش از نیمی از کلینیک های ۱۳۷ گانه بزودی با امکانات و تجهیزات برای تشخیص زودهنگام سرطان و ارائه خدماتی همچون شیمی درمانی و طب تسکینی و...، تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

۵۰ درصد علل ناباروری مردان هستند

سید جلیل حسینی، رییس سومین کنگره سلامت مردان گفت: به ‌رغم دو دهه ارائه روش‌های جدید درمان ناباروری مردان، هنوز در برخی از نقاط کشور نگاه غلط به ناباروری داشته و گمان می‌کنند فقط زنان مقصر در ناباروری هستند.

وی اظهار کرد: سلامت مردان از ۱۴ سال پیش توجه به آن آغاز شده و همچنان بحث ارتقاء سلامت مردان در دستور کار قرار دارد. چرا که بار بیماری‌ها و مخاطرات ناشی از آن عمدتا در طبقه مردان قرار دارد.

حسینی افزود: توجه و نگاه جامع به سلامت مردان، وظایف دولت و وزارت بهداشت و واحدهای مختلف نظارتی و دانشگاهی از جمله محورهای این کنگره است که در پنل‌های مختلف مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

رییس سومین کنگره سلامت مردان افزود: ناباروری مردان موضوع دوم مورد بحث در این کنگره توسط اساتید و صاحب نظران برجسته بود چرا که به رغم دو دهه ارائه روش‌های جدید درمان ناباروری مردان هنوز در برخی از نقاط کشور نگاه غلط به ناباروری داشته و گمان می‌کنند فقط زنان مقصر در ناباروری هستند در صورتی که ۵۰ درصد از ناباروری به لحاظ علمی به مردان باز می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: بارها مشاهده شده که به ‌رغم نداشتن نطفه در مرد یا ضعیف بودن آن زن چندین بار به پزشک مراجعه کرده در حالی که مشکل از جانب مرد بوده است.

حسینی گفت: سلامت مردان ۱۰۰ فاکتور بیماری دارد که هر سال چندین مورد آن را به صورت دقیق در کنگره سلامت مردان مورد بحث قرار می‌دهیم.

کد خبر 366712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.