۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
 جدال نبازها

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری سه دیدار سه شنبه -۱۶ بهمن ماه- از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری سه دیدار سه‌شنبه -۱۶ بهمن ماه- از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در سه نقطه از ایران پیگیری می‌شود.

در دیدار نخست سپید رود از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه سردار جنگل رشت میزبان نارنجی‌پوشان سایپا است؛ تا قبل از این دیدار سایپا با ۱۷ امتیاز در رده هشتم و سپیدرود با ۱۰ امتیاز در رده پانزدهم جدول جای دارند. این دیدار را علیرضا فغانی با کمک تورج عیوض محمدی و علی دو دانگه  سوت می‌زند؛ مسعود مرادی نیز به عنوان ناظر در این بازی حضور دارد.

تقابل زخم خوردگان جام حذفی

 شاگردان علی دایی در آخرین دیدار مقابل سپیدرود رشت به واسطه گل‌های آرش رضاوند، علی دشتی و آرمان رمضانی در روزی که بخت با مهدی ترابی یار نبود، سپیدرود را از ورزشگاه کرج دست خالی روانه خانه کرد؛ در آن دیدار خداداد عزیزی بر روی نیمکت سپیدرود نشسته بود ولی در این بازی جادوگر فوتبال ایران، علی کریمی هدایت این تیم را بر عهده دارد.

سپیدرود در بازی آخر خود از دور رفت لیگ برتر فوتبال ایران در روزی که استقلالی‌ها در رشت جشنواره گل به راه انداخته بودند نتوانستند کاری انجام دهند و در نهایت پنج بر صفر مغلوب شاگردان شفر شدند؛ در آخرین بازی رسمی نیز سپیدرودی‌ها چند روز اخیر با بدشانسی روبه‌رو شدند و با گل دقیقه ۹۳ سعید کریمی مغلوب پرسپولیس شدند تا از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار گذاشته شوند.

شاگردان علی دایی در بازی آخر خود از دور رفت لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه تختی آبادان با نتیجه دو بر یک مغلوب صنعت نفت شدند تا با باخت به استقبال تعطیلات نیم‌فصل بروند؛ سایپا نیز چند روز گذشته در ورزشگاه سردار جنگل رشت از داماش گیلان با نتیجه دو بر یک شکست خورده تا مثل رقیبش جز آخرین حذف‌شدگان جام حذفی لقب بگیرد.

مهاجم نیمکت نشین سپیدرود، بر علیه سپیدرود

پیمان میری، امین منوچهری و امید جهانبخش در تعطیلات نیم‌فصل با تأیید علی دایی به جمع نارنجی‌پوشان پیوستند تا تیم سایپا علاوه بر حضور موفق‌تر در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، در جام باشگاه‌های آسیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

پیمان میری، هافبک ۲۶ ساله تهرانی که سابقه حضور در پیکان، نفت تهران و نفت مسجد سلیمان را دارد، بعد از حضور در نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با تیم نفت مسجد سلیمان با نظر علی دایی، نارنجی‌پوش شد.

امین منوچهری، که سابقه پوشیدن پیراهن شماره ۷۴ سپاهان در نیم‌فصل دوم ۹۵-۹۴ را نیز دارد و در لیگ هجدهم مهاجم سپیدرود بود، به دلیل نداشتن حضور ثابت در مسابقات، تصمیم به ترک باشگاه گرفت و در پنجره زمستانی به صورت آزمایشی در تمرینات تیم فوتبال سایپا شرکت کرد و در نهایت علی دایی تصمیم به جذب وی گرفت.

با توجه به قد ۱۹۴ سانتی‌متری منوچهری، انتظار موفقیت در نبردهای هوایی از وی زیاد است؛ مطمئناً حضور منوچهری به عنوان زوج در کنار رمضانی می‌تواند خیلی کمک حال دایی باشد.

امید جهانبخش، وینگر سرعتی که سابقه عضویت در تیم‌هایی همچون مقاومت تهران و صبای قم و گسترش فولاد را در کارنامه دارد، چندی پیش با فسخ قرارداد از جمع سرخ‌پوشان پاکدشت جدا شد تا شاگرد علی دایی شود.

جادوگر و شروع جنگ برای بقا

علی کریمی به خوبی به این امر آگاه است که برای نیم‌فصل دوم چه راه سختی را درپیش دارد اما جادوگر باید از پس این مأموریت برآید.

در این راه طاهرخانی که قبلاً به عنوان پدیده پرسپولیس از وی نام بره می‌شد و پیام صادقیان شاید خیلی از گره‌های کور جادوگر را باز کنند.

صادقیان که دو فصل اخیر را در لیگ ترکیه حضور داشته، در بازگشت به ایران به پیشنهاد علی کریمی پاسخ مثبت داد و پیش از دیدار مقابل پرسپولیس نیز با مصدومیت مچ پا مواجه شد؛ با این حال طبق اعلام کادر پزشکی او مشکلی برای بازی این هفته سرخپوشان رشتی برابر سایپا ندارد و علی کریمی قادر است از این هافبک بازیساز در ترکیب تیمش استفاده کند.

علی کریمی نشان داد در سکوت نقل و انتقالاتی برنامه ویژه‌ای برای تقویت سپیدرود داشته است؛ سپیدرود جادوگر مقابل پرسپولیس مدعی، طوری بازی کرد که از حالا می‌توان به بقای این تیم در لیگ برتر امیدوار باشیم؛ آن‌ها در طول بازی بدون ترس از باخت حتی لحظه‌ای درنگ نکردند و شانه به شانه شاگردان پروفسور، فوتبال بازی کردند.

شاگردان قلعه نویی در مقابل شاگردان سرجیو برزیلی

در دومین دیدار روز دوم هفته شانزدهم مسابقات لیگ برتر، از ساعت ۱۶ صنعت نفت آبادان در ورزشگاه تختی آبادان میزبان سپاهان اصفهان است؛ تا قبلا از این بازی شاگردان قلعه‌نویی با ۳۱ امتیاز صدرنشین و صنعت نفت آبادان با ۱۶ امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ برتر ایران قرار دارند. این دیدار را کوپال ناظمی، داوری که سوتش در لحظه سقوط سجاد شهباززاده مهاجم سپاهان در دقیقه ۹۰+۴ خیلی سریع تبدیل به جنجالی‌ترین صحنه هفته نهم لیگ برتر شد، به همراه محمدرضا منصوری و جلیل شعرانی سوت می‌زند ضمن اینکه نظارت این بازی بر عهده رسول فروغی است؛ امیر قلعه نویی، سرمربی و کی‌روش استنلی از تیم سپاهان و عقیل شویعی‌کعبی از صنعت نفت آبادان، محرومان این دیدار هستند.

جدال نبازها

در آخرین دیداری که رو در روی یکدیگر قرار گرفتند این دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند تا امتیازات را بین هم تقسیم کنند؛ سپاهان در ۱۵ بازی قبلی خود در لیگ برتر شکست نخورده است و از سویی دیگر نفت آبادان هم در شش بازی قبلی خود مقابل سپاهان تن به شکست نداد.

تیم صنعت نفت آبادان در آخرین بازی شاگردان علی دایی را در ورزشگاه تختی آبادان شکست دادند تا سایپا دست خالی به البرز برگردد.

سپاهان در بازی آخر میزبان شاگردان بحران‌زده کریم بوستانی بود اما بازی با نتیجه یک بر یک تمام شد تا امتیازات بین دو تیم سپاهان و استقلال خوزستان تقسیم شود.

سرجیو برزیلی، به دنبال بازی سازی بهتر در نیم فصل دوم

پس از جدایی بهنام برزای، جاسم کرار و اکبر ایمانی که جز مهره‌های تأثیرگذار تیم سرجیو بودند؛ تیم صنعت نفت با جذب عزیز سیدیکوف، وینیسیوس اولیویرا، دو هافبک ملی‌پوش خارجی، تا با یک خط میانی مستحکم در نیم‌فصل دوم حضور مقتدرتری داشته باشد.

عزیز سیدیکوف هافبک ۲۶ ساله که سابقه ۲۱ بازی ملی در تیم ملی بزرگسالان و ۹ بازی در تیم المپیک قرقیزستان در کارنامه خود دارد با تأیید پائولو سرجیو، سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان به این تیم پیوست؛ او در جام ملت‌های آسیا با شماره هشت در پست هافبک دفاعی یکی بازیکنان تأثیرگذار قرقیزستان به شمار می‌آمد.

وینیسیوس اولیویرا، هافبک ۳۲ ساله که ۱۸۶ سانتی‌متر بلندی قامت اوست و سابقه ۳۲ بازی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه خود دارد؛ وی در این مدت دو گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.

ژنرال، ژنرالتر از همیشه

سپاهانی‌ها که در زمستان سرد نقل و انتقالات گرمی داشتند در عین ناباوری و با اجبار ساسان انصاری و حسین پاپی را در واپسین روزهای نقل و انتقالاتی از لیست خود خارج کردند در حالی با جذب محمد مسلمی‌پور، علی قربانی، محمد ابراهیمی، محسن مسلمان و محمد مهدی‌زاده در انتظار یک شروع طوفانی در نیم‌فصل دوم هستند.

ستاره سابق تراکتورسازی بعد از نیم‌فصل حضور در تیم دسته اولی اکسین البرز، بعد از جدایی فراز کمالوند، سرمربی تیم اکسین البرز جایگاه ثابت خود را در این تیم از دست داد و به دنبال این بود با جدایی از این تیم بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازگردد که در این میان نام سپاهان اصفهان، سپیدرود رشت و یا حتی تراکتورسازی تبریز به گوش می‌رسید، ولی در نهایت محمد ابراهیمی با مدیران باشگاه سپاهان به توافق رسید و شاگرد ژنرال شد.

محمد مسلمی‌پور، بازیکن تیم امید ایران و سابق تراکتورسازی که انتقالش به سپاهان کم سر و صدا هم نبود با عقد قراردادی به مدت دو فصل و نیم به جمع طلایی‌پوشان سپاهان پیوست. مسلمی‌پور متولد چهارم خرداد ۱۳۷۶ در تبریز است و در پست دفاع چپ بازی می‌کند؛ سپاهان با جذب محمد مسلمی‌پور از تیم امید به تقویت خود برای ادامه فصل پرداخت.

امیرقلعه‌نویی با به خدمت گرفتن علی قربانی نشان داد به تاکتیک‌های خود اعتماد دارد و در نیم‌فصل دوم به دنبال اجرای بی‌نقص‌تر آن است؛ علی قربانی، مهاجم مازندرانی با عقد قراردادی به مدت دو فصل و نیم به جمع طلایی‌پوشان سپاهان پیوست تا به عنوان کی‌روش دوم قلعه‌نویی کمک حال سپاهانی‌ها باشد.

محسن مسلمان که در پنجره تابستانی هم یکی از بازیکنان مورد نظر ژنرال بود ولی بنا به دلایلی سر از ذوب آهن در آورد ولی حالا امیرقلعه نویی این بازیکن را برای نیم‌فصل دوم در اختیار دارد و تیمش در مرکز زمین با حضور این بازیکن و ولادیمیر کومان می‌تواند خلاقیت و البته گزینه‌های بیشتری برای تغییر استراتژی داشته باشد.

محسن مسلمان، هافبک هجومی ۲۸ ساله‌ای برخلاف "مهندس" بودنش در فوتبال ایران، حاشیه‌های زیادی در تیم‌های قبلی خود داشته است؛ وی سابقه حضور در ذوب آهن، پرسپولیس و تیم ملی ایران را دارد و با یک کوله‌بار پر از افتخار به سپاهان آمده تا شاپردی امیر قلعه‌نویی را نیز بر مجموعه افتخارات خود اضافه کند.

سپاهان محمدرضا مهدی‌زاده مدافع ۲۵ ساله و بلندقامت تراکتورسازی را در ازای آزاد کردن ساسان انصاری به خدمت گرفت و این مدافع ۲۴ ساله هفتمین بازیکن سابق تراکتورسازی است که امسال در سپاهان توپ می‌زند؛ وی از سال ۹۳ با داماش گیلان فوتبال را بصورت حرفه‌ای شروع کرد و با تراکتورسازی ادامه داد، تا به امروز که شاگرد امیر قلعه‌نویی شده است.

جدال فرگوسن فوتبال ایران با منصوریان

در آخرین دیدار از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه  ذوب آهن  در ورزشگاه فولادشهر میزبان نساجی مازندران است؛ تا قبل از این دیدار نساجی با ۱۶ امتیاز در رده دهم و ذوب آهن با ۱۳ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته‌اند؛ این دیدار را محمدرضا اکبریان با کمک محمدرضا مدیر روستا و محسن سلطانی سوت می‌زند؛ علیرضا کهوی نیز به عنوان ناظر در این بازی حضور دارد؛ فرشاد فرجی خنکداری تنها محروم این دیدار، بازیکن نساجی مازندران است.

تلاش ذوب آهن برای تغییر وضعیت

 نساجی مازندران در آخرین دیدار مقابل ذوب آهن اصفهان در همان دقایق ابتدایی بازی با گل ادی هرناندزی که نیم‌فصل دوم دیگر در ذوب آهن نیست، نسخه نساجی را درهم پیچید و دست پر به خانه برگشت؛ در آن دیدار امید نمازی بر روی نیمکت ذوب آهن نشسته بود و از طرف دیگر نیز جواد نکونام سکادار نساجی بود، ولی در بازی پیش‌رو "تنهاترین استقلالی دنیا" علیرضا منصوریان، سرمربی ذوب آهن است و فرگوسن فوتبال ایران، مجید جلالی پس از ناکامی در پیکان راهی مازندران شد تا سکاندار تیم مردم شهر خسته، نساجی مازندران باشد؛ این دو تیم در حالی به مصاف هم می‌روند که ذوب آهن در ۱۰ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به پیروزی نشده است.

نساجی در بازی آخر خود از دور رفت لیگ برتر فوتبال ایران در روزی که مجبد جلالی آخرین بار بر روی نیمکت پیکان نشست، با تک گل دقیقه ۸۷ سجاد آشوری از شهر قدس دست پر به خانه برگشت.

شاگردان منصوریان در بازی آخر خود از دور رفت لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه فولادشهر به تساوی بدون گل مقابل نفت مسجد سلیمان رضایت دادند تا امتیازات تقسیم شود.

آقا معلم منتظر لغزش رقبا

بزرگترین تغییر نساجی در فصل نقل و انتقالات بر روی نیمکت اتفاق افتاد؛ جایی که رفت و برگشت‌های جواد نکونام آرامش را از این تیم گرفته بود، در نهایت با تصمیم مالکان باشگاه مجید جلالی یا همان "آقا معلم" به عنوان سرمربی انتخاب شد؛ بعد از آمدن جلالی، آرامش هم به جو متشنج تیم برگشت؛ در این بین جذب توتادزه، آرفنگ دافه و بازگشت حامد لک که زمزمه‌هایی از رفتنش به سایپا شنیده می‌شد، اوضاع نساجی را بهتر از قبل کرد.

تیم نساجی پس از مذاکره با آرفنگ دافه، مهاجم سابق پیکان توانست به توافق برسد تا دافه بار دیگر شاگرد مجید جلالی شود. این مهاجمِ یک متر و ۷۸ سانتی متری که سابقه حضور در اتلتیکو مادرید بی را نیز در کارنامه دارد تا پایان فصل با نساجی قرارداد دارد.

لاشا توتادزه مدافع ۳۰ ساله و گرجستانی سابق دینامو تفلیس یک فصل و نیم با نساجی قرارداد بست تا اولین خرید زمستانی سرخ‌های مازنی لقب بگیرد؛ این مدافع ۱ متر و ۸۷ سانتی متری، چپ پا است و قابلیت بازی در دفاع چپ را هم در کارنامه دارد.

مهره موثر پدیده، جانشین مهندس

منصوریان تیمی را تحویل گرفت که در بازی آخر مغلوب تراکتورسازی پر مهره شده بود و در رده یازدهم قرار داشت ولی منصوریان نا امید نشد و هرکاری در توانش بود انجام داد ولی شانس با وی یار نبود و نتوانست در انتهای نیم‌فصل در جایگاهی بهتر از چهاردهم بایستد؛ منصوریان در تعطیلات نیم‌فصل برای تغییر شرایط، تیمش را در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تمرین می‌داد.

منصوریان در نیم‌فصل نقل و انتقالات محسن مسلمان پر حاشیه را از لیستش خارج کرد ضمن اینکه روزهای قبلش عارف غلامی و ادی هرناندز را نیز از دست داده بود؛ سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن با جذب محمدرضا خلعتبری مهره موثر پدیده، بمب نقل و انتقالاتی را ترکاند و در ادامه نیز علیرضا چراغعلی و علیرضا منظمی که به ترتیب سهمیه زیر ۲۳ و ۲۱ سال محسوب می‌شوند طی قراردادی سه ساله به ذوب آهن اضافه کرد.

کریستین اوساگونا، که بهترین دوران بازی خود را در راجاکازابلانکا پشت‌سر گذاشته است در لیگ بلژیک و تیم‌های وسترلو و میشلن هم سابقه بازی دارد و فصل گذشته برای ام‌ صلال به میدان رفت، طی قردادی شش ماهه به جمع شاگردان منصوریان اضافه شد تا در این راه سخت به کمک او بیاید ...

کد خبر 366696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.