سامانه هوشمند حمل و نقل شهرداری همدان راه‌اندازی شد

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت: سامانه هوشمند و شیوه های الکترونیک پرداخت خرد باید در حوزه حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان به ویژه در حوزه تاکسیرانی راه اندازی شود.

به گزارش ایمنا، حمید بادامی نجات در هفتاد و هشتمین صحن شورا اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نقدی بودن پرداخت‌های خرد در حوزه حمل‌ونقل شاهد بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان و شهرداری هستیم که مسئله پول خرد، معطل شدن و ایجاد ترافیک، از بین رفتن پول، ایجاد تنش بین راننده و مسافر و ایجاد مشکلات بهداشتی از آن جمله است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری همدان با بهره گیری از نزدیک به چهار هزار راننده تاکسی و ۳۵۰ راننده اتوبوس نسبت به جابجایی قریب به ۲۰۰ هزار نفر مسافر در بخش اتوبوسرانی و ۴۵۰ هزار نفر مسافر با تاکسی اقدام میشود، به‌صورت مستقیم با این مشکلات درگیر بوده و از سوی دیگر ظهور آژانس‌های اینترنتی یا اپلیکیشن‌های مسافربری که علیرغم نوپا بودن، توانسته‌اند استقبال و رضایت نسبی شهروندان را جلب کنند، مشکلات را دو چندان کرده است.

به گفته بادامی نجات، با توجه به اینکه شهرداری همدان در بخش اتوبوسرانی تجربه قابل قبولی در خصوص پرداخت‌های غیر نقدی دارد، بنابراین می‌تواند با استفاده از تجربیات آن حوزه، الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد در بخش تاکسیرانی را نیز سرعت ببخشد.

وی معتقد است: اگر اقدامی به منظور به‌روزرسانی سیستم تاکسیرانی و سرویس‌های ارائه شده، صورت نگیرد؛ رانندگان تاکسی در آینده‌ای نه چندان دور با مشکلات عدیده‌ای در بحث معیشت و کسب درآمد مواجه خواهند شد، بنابراین بهره گیری از روش‌های نوین پرداخت و الکترونیکی کردن آن در حوزه حمل‌ونقل به‌ویژه در بخش تاکسیرانی ضروری به نظر می‌رسد.

بادامی نجات اظهار کرد: در مجموع با توجه به وجود مشکلات مختلف ناشی از نقدی بودن پرداخت‌ها در حوزه حمل‌ونقل، راه‌های مختلفی برای حل این چالش‌ها پیشنهاد و استفاده شده که از مهم‌ترین و بهترین آنها، حرکت به سمت الکترونیکی کردن پرداخت‌های خرد است؛ این امر در چارچوب «تجارت الکترونیک» و «شهر هوشمند» قابل طرح و دسته‌بندی است.

وی اضافه کرد: در صورت تحقق این امر، شرکا و ذینفعان اصلی این شیوه از پرداخت‌ها را می‌توان شامل شهرداری (سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر)، عموم شهروندان، رانندگان تاکسی، شورای شهر، سیستم بانکی و مجری طرح دسته‌بندی کرد.

نایب رییس شورای شهر همدان اعلام کرد: با توجه به مشکلاتی که مردم در پرداخت بهای کرایه تاکسی دارند، مقرر شد شهرداری همدان در راستای حرکت به سمت الزامات شهر هوشمند و ارائه خدمات نوین به شهروندان، بسترها و زیرساخت‌های عملیاتی کردن راه‌اندازی سامانه هوشمند و شیوه‌های الکترونیک پرداخت خرد در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر به‌ویژه در بخش تاکسیرانی را فراهم کند.

بادامی نجات همچنین گفت: انتظار میرود کار عملیاتی در چند خط به صورت پایلوت انجام گیرد، سپس آیین‌نامه جامع و دقیقی در این خصوص تدوین و برای اجرا در تمام مسیرهای همدان به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شود.

کد خبر 366687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.