توسعه بزرگراه‌ها؛ ترافیک شهر را درمان نمی‌کند

یک کارشناس ترافیک شهری گفت: با گسترش بزرگراه‌ها نمی‌توانیم انتظار بهبود ترافیک شهری را داشته باشیم، بلکه تنها راه نجات و درمان کاهش ترافیک، گسترش سیستم حمل و نقل عمومی است.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از بارزترین نمونه گسترش بزرگراه‌ها ایجاد رینگ سوم ترافیکی شهر است که دور تا دور اصفهان را فرا گرفته و چند سالی هم جوابگوی ترافیک شهری بود، اما این رینگ اکنون به ظرفیت کامل خود رسیده است.

وی اضافه کرد: با توسعه و گسترش بزرگراه‌ها، ترافیک شهری بهبود نمی‌یابد، زیرا مالکیت خودروها هم رو به گسترش است، در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا هم برای بهبود مباحث ترافیکی بر روی گسترش سیستم حمل و نقل عمومی تمرکز شده است.

این کارشناس ترافیک شهری با اشاره به وضعیت مترو شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه بالایی که برای تکمیل پروژه مترو نیاز است طول اجرای این طرح زمان‌بر شده و مردم از آن خسته شده‌اند به همین دلیل مردم به دنبال تهیه خودروی شخصی حتی با کمترین هزینه هستند.

عموچی با تاکید بر اینکه سیستم  بی. آر. تی می‌تواند یک سیستم حمل و نقلی مناسب برای جابه جایی حجم بالایی از مسافران شهری باشد، تصریح کرد: بی. آر.تی یک شبکه حمل و نقلی کامل است که می‌تواند کل شهر را پوشش دهد؛  قانون مصوبی برای شهر اصفهان وجود دارد که ۱۱ خط بی آر تی در شهر فعال شود.

وی افزود: به منظور تسهیل استفاده از خدمات خطوط بی. آر. تی مجبور هستیم از اتوبوس‌های معمولی هم استفاده کنیم، زیرا با توجه به ناقص بودن شبکه بی. آر.تی، اتوبوس‌های معمولی می‌توانند امتداد مسیرهای تردد مسافران شهری را پوشش دهند؛ البته از آنجایی که برخی از اتوبوس‌ها راست در هستند توانایی تردد در خطوط بی. آر.تی را ندارد، اما خوشبختانه شهرداری اصفهان درصدد خرید و افزایش اتوبوس های "چپ در" است که با این اتفاق ترافیک دوطرفه اتوبوس در خیابان‌ها رفع خواهد شد.

عموچی تاکید کرد: خطوط شبکه بی. آر. تی یک سیستم حمل و نقلی موقت نیست، بلکه در کشور های پیشرفته دنیا هم این خطوط به عنوان سیستمی پاسخگو برای حمل و نقل مسافران شهری فعال است.

کد خبر 366685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 2
    اگر بیست سالپیش مراکز سکونت وکار مشخص شده بودوتمرکز جمعیت در مرکز شهر نبود حالا به این روز در نمیامد