اختصاص ۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر شهر

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال آینده اعتباری بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان به منظور بهبود آسفالت خیابان ها و معابر پیش بینی شده است.

ایرج مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به منظور انجام پروژه‌های آسفالت در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم؛ این پروژه‌ها شامل انجام عملیات نگهداری و تعمیرات معابر اصلی و فرعی است که در قالب لکه‌گیری و روکش اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این شهر بزرگ و پرجمعیت که هر روز شاهد تردد میلیون‌ها وسیله نقلیه شخصی و عمومی هستیم، به‌طور متوسط سالانه باید چند هزارتن آسفالت مصرف شود تا سطح معابر آن از استانداردهای مطلوب برخوردار باشد و بتواند به احتیاجات حمل و نقلی شهروندان ساکن شهر اصفهان پاسخی مناسب بدهد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در سال آینده بیشترین اعتبار تخصیص یافته در خصوص اجرای عملیات آسفالت در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان متعلق به منطقه شش با ۹ میلیارد تومان و منطقه چهار با پنج میلیارد تومان اعتبار و سپس مناطق هفت و هشت و۱۲ هرکدام با اعتباری درحدود چهار میلیارد تومان و کمترین میزان آسفالت نیز مربوط به منطقه ناژوان با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

مظفر همچنین در خصوص برنامه خیابان سازی و آسفالت معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان تا پایان سال جاری افزود: اجرای پروژه‌های آسفالت در خیابان‌های حکیم صفایی در منطقه دو، احداث باند شمالی خیابان مهدیه در منطقه ۱۲، خیابان هفت تیر در منطقه ۱۰، خیابان پرستار در منطقه هفت و خیابان منتظرالمهدی در منطقه ۱۴ با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا پایان سال جاری در دست احداث است؛ همچنین در سال جاری علاوه بر اجرای پروژه‌های آسفالت در مناطق ۱۵ گانه در پروژه‌های شاخص نیز به میزان ۳۶۰۰ تن آسفالت اجرا شده که شامل پروژه پایانه اندیشه، پروژه تاسیسات زیربنایی نمایشگاه‌ها، روشن دشت، اشکاوند و مجموعه پل‌ها و تقاطع استقلال است.

وی عنوان کرد: آسفالت معابر و مشکلاتش سال‌ها است که دغدغه مشترک شهروندان و مدیران شهری است، توجه به معابر به عنوان شریان‌های اصلی شهر، گام مهمی در هدایت و کنترل ترافیک شهر است و رسیدگی و نظارت بر کیفیت معابر در شهر باید در اولویت قرار گیرد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اظهارکرد: با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ساماندهی و لکه‌گیری اصولی آسفالت معابر یا به عبارتی نگهداری و تعمیرات به جای روکش در چند سال اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مظفر خاطرنشان کرد: برای دوام و ماندگاری آسفالت معابر باید زیرسازی خیابان‌ها از نظر دفع آب‌های سطحی، وجود چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی آب، مکان‌های نشتی آب و زهکشی به طور مستمر بررسی و کنترل شود، نه اینکه بدون توجه به این موارد، تنها آسفالت‌ریزی انجام شود؛ ارزیابی مستمر روسازی معابر توسط مشاوران و ارائه شاخص‌های کیفی و سرویس‌دهی در هر دوره زمانی به همراه ارائه برنامه‌های کوتاه مدت و بلنـد مدت نگهـداری معابـر، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به بهبود کیفیت معابر منجر شود.                             

کد خبر 366681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.