پوشاک کودک ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته است

نایب رییس اول اتحادیه تریکو و خرازی گفت: قیمت پوشاک داخلی تا ۶۰ درصد و وارداتی تا سه برابر افزایش داشته و این گرانی در حالی اتفاق افتاده که بازار در رکود است.

مهدی میرطاووسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مشکلات صنف سیسمونی فروشی مانند دیگر اصناف بسیار گسترده شده است اظهار کرد: متاسفانه سوء مدیریت موجب شده تا اصناف را به مرز سقوط بکشانند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنوع تولیدات داخلی به دلیل گران شدن مواد اولیه کاهش داشته و بیشتر کارگاه‌های کوچک و تولید کنندگان بزرگ پوشاک تهران در حال تعطیل شدن هستند افزود: قیمت پوشاک داخلی تا ۶۰ درصد و وارداتی تا سه برابر افزایش داشته است. این گرانی در حالی اتفاق افتاد که بازار در رکود و بسیاری از کارگاه‌ها در آستانه ورشکستگی است.

نایب رییس اول اتحادیه تریکو و خرازی ادامه داد: آتش سوزی پلاسکو تاثیری در افزایش قیمت‌ها نداشت به دلیل اینکه تولیدکنندگان عرصه پوشاک کودک در تهران بسیار زیاد بودند.

میرطاوسی اضافه کرد: در سال‌های اخیر تولیدات داخلی به دلیل نبود اعتبار، واردات بی رویه، بی ثباتی بازار ارز و پرداخت مالیات‌های سنگین نتوانسته تمام توان خود را به کار گیرد و قدرت رقابت با پوشاک تُرک را ندارد؛ این در حالی است که کیفیت تولیدات داخلی به مراتب از پوشاک چینی بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: پوشاک ترک از لحاظ کیفیت و تنوع رنگ بسیار قدرتمند وارد عرصه شده و تولیدات داخلی را از دور رقابت خارج کرده است.

کد خبر 366668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.