توزیع کالاهای اساسی برای تنظیم بازار عید ادامه دارد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از ادامه عرضه کالاهای اساسی در قالب تنظیم بازار با قیمت مصوب خبر داد و گفت: برای تأمین بازار شب عید، ماهانه ۲۰ هزار تن برنج وارداتی و ۱۰ هزار تن شکر برای مصارف خانوار عرضه می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، یزدان سیف اظهار کرد: در حوزه تأمین کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر در ایام عید مشکلی نداریم و جریان توزیع به گونه‌ای است که از مهرماه امسال ماهانه ۱۰ هزار تن برنج و در ماه های پایانی سال ۳۰ هزار تن برنج در قالب تنظیم بازار از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف عرضه می شود.

وی افزود: برنج تایلندی گرید A (درجه A) با قیمت مصوب تنظیم بازار هر کیلوگرم ۵۷۰۰ تا ۵۹۰۰ تومان و برنج گرید B هر کیلوگرم ۴۶۰۰ تومان در بسته بندی های ۱۰ کیلویی در حال عرضه است و توزیع برنج تا پایان ماه مبارک رمضان به طور ماهانه ۲۰ هزار تن در قالب تنظیم بازار ادامه دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: توزیع شکر به صورت ماهانه ۱۰ هزار تن از مهرماه امسال و برای تنظیم بازار آغاز شده و اکنون ۶۵۰ هزار تن شکر از محل نیشکر، ۳۰۰ هزار تن شکر چغندری و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن شکر انباری داریم و از این رو تا شهریور ماه سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده در تأمین این محصول مشکلی نخواهیم داشت. ظرف ۱۰ ماهه سال جاری، میزان تولید روغن نباتی کشور ۱۷ درصد و میزان توزیع ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سیف ادامه داد: برای تنظیم بازار، ماهانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن روغن خام در اختیار کارخانه های روغن نباتی قرار می دهیم.

وی اعلام کرد: امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی گندم نیاز داریم .

وی با اشاره به عرضه گندم در بورس نیز اعلام کرد: در حال حاضر عرضه گندم از طریق سامانه های آرد یارانه ای و صنف و صنعت خبازی انجام می شود که تجربه خوبی در زمینه ساماندهی مصرف، گردش نقدینگی، حذف واسطه ها و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره دارد. عرضه گندم در این سامانه‌ها بر حسب مصوبه هیئت وزیران تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که سیلوسازی در کشور پس از انقلاب روند خوبی را طی می کند، گفت: در سال ۵۷ ظرفیت سیلوهای کشور ۷۷۰ هزار تن بوده اما اکنون ۱۷ میلیون تن ظرفیت سیلوی استاندارد بلندمدت و ۴ میلیون تن ظرفیت سیلوی کوتاه مدت داریم. با سیلوهای مدرن می توان گندم را بیش از دو سال نگهداری کرد.

سیف تصریح کرد: ما در زمینه ساخت ماشین‌های کارخانجات آرد در دنیا حرف اول را می زنیم، تکنولوژی نان را صادر می کنیم و ماکارونی‌های تولید ایران از برندهای معتبر در جهان است.

کد خبر 366666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.