پیشنهاد مجلس برای افزایش حقوق کارگران تا ۴ میلیون تومان

عضو فراکسیون کارگری مجلس، با اعلام این خبر که این فراکسیون حداقل دستمزد برای کارگران را چهار میلیون تومان پیشنهاد داده است، تاکید کرد که مرکز پژوهش‌های مجلس خط فقر در تهران را ۳میلیون و دویست هزار تومان اعلام کرده است.

به گزارش ایمنا، زهرا ساعی در تشریح جزییات نشست امروز(یکشنبه 14 بهمن ماه) فراکسیون کارگری مجلس، اظهار کرد: در این نشست این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به وجود تورم، افزایش نرخ‌ها و نوساناتی که در شرایط کنونی در بازار وجود دارد باید مبلغ چهار میلیون تومان به عنوان حداقل حقوق برای کارگران تعیین شود.

وی ادامه داد: این رقم در پی محاسباتی که از طریق فرمول‌های موجود در حوزه اقتصادی برای پرداختی به کارگران در سال 98 پیشنهاد شده است و امیدواریم که با کمک دولت بتوانیم با افزایش حقوق این قشر شاهد ارتقاء توان خرید قشر کم درآمد جامعه باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون قشر زحمتکش کارگر با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه هستند و دستمزدهای آنها به دلیل بالا بودن مخارج زندگی پاسخگوی نیازهایشان نیست.

وی تاکید کرد: در این نشست خط فقر از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای زندگی در شهر تهران سه میلیون و 200 هزار تومان اعلام شد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به میهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: نماینده کارگران و مسئولانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور داشتند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 366638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.