۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
رنگ لاغری را بشناسید

رنگ آبی اشتهای افراد را کاهش می‌دهد و مناسب حال افرادی است که قصد کاهش وزن دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رنگ آبی یکی از رنگ‌های اصلی است که جز رنگ‌های سرد طبقه‌بندی می‌شود. این رنگ یکی از پرطرفدارترین رنگ‌های جهان است که تاثیر زیادی در سلامت بدن و آرامش ذهن افراد دارد. طیف‌های رنگ آبی شامل آبی روشن، آبی فیروزه‌ای، آبی آسمانی، آبی تیره، آبی نفتی، آبی کاربنی و آبی لاجوردی است. این رنگ نماد سلامتی، آرامش، دانش، قدرت و جوانی است و به عنوان رنگ حقیقت و صداقت شناخته شده است. با ما همراه شوید تا از ویژگی‌های علاقه‌مندان رنگ آبی و تاثیر آن بر سلامت روح و جسم افراد آگاه شویم.

آبی‌پوشان چه ویژگی‌هایی دارند؟

دوستداران رنگ آبی، در مورد مسئولیت‌هایی که دارند بسیار جدی و سخت گیر هستند و اغلب دوست دارند همه چیز سازماندهی شده و سرجای خود قرار گیرد. افرادی که از طیف تیره این رنگ استفاده می‌کنند، قابل اعتماد و البته دارای اعتماد به نفس بالا هستند و علاقه‌مندان به رنگ آبی روشن نیز افرادی ساکت، بسیار آرام و وفادار محسوب می‌شوند. همچنین اغلب آبی پوشان بسیار احساساتی هستند و در مورد گذشته زیاد فکر می‌کنند.

حقایقی در مورد رنگ آبی

جالب است بدانید که در طراحی دکوراسیون بیشتر دفاتر کار، شرکت‌ها، و بیمارستان‌های جهان از رنگ آبی استفاده می شود. همچنین حدود ۵۳ درصد از پرچم‌های جهان دارای رنگ آبی هستند. طیف تیره این رنگ در کشور کره جنوبی به عنوان نماد عزاداری شناخته می‌شود. اما رنگ آبی، یکی از رنگ‌های مقدس در دین اسلام است از این رو گنبد مساجد بیشتر به رنگ آبی ساخته می‌شوند. یونانیان نیز معتقد هستند که رنگ آبی، افراد را از گزند شیطان دور می‌کند.

تاثیر رنگ آبی در سلامت افراد

آبی یکی از رنگ‌هایی است که متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد، برای سلامت بدن و آرامش ذهن مفید است و پوشیدن آن آرامش اعصاب و کاهش استرس و اضطراب را در پی دارد. بررسی‌های محققان نشان داده است که این رنگ ضربان قلب را کاهش می‌دهد. بر اساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاروارد، رنگ آبی بر هورمون‌های بدن اثر می‌گذارد و باعث فعال شدن مغز و افزایش هوشیاری افراد می‌شود. برخی بررسی‌ها نیز حاکی از این است که بدنسازان و ورزشکاران آبی پوش می‌توانند وزنه‌های بیشتری بلند کنند. از آنجا که رنگ آبی اشتهای افراد را کاهش می‌دهد به کسانی که دچار اضافه وزن هستند،  توصیه می‌شود هنگام غذا خوردن به یک صفحه آبی نگاه کنند تا از چاقی آن‌ها جلوگیری شود.

کد خبر 366621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.