احداث نخستین سیلوی گندم غرب استان در فریدونشهر/۱۹۰ پروژه افتتاح می‌شود

فریدونشهر - فرماندار فریدونشهر گفت: همزمان با دهه فجر ۱۹۰ پروژه در این شهرستان کلنگ زنی و یا به بهره‌برداری می‌رسد که برای مجموع این پروژه‌ها ۱۳۳ میلیار تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، ناصر اسعدی امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت دهه فجر ۱۹۰ پروژه در این شهرستان کلنگ زنی و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: برای مجموع این پروژه‌ها ۱۳۳ میلیار تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که ۵۷ میلیارد تومان آن از سوی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متقبل اختصاص یافته است.

 فرماندار فریدونشهر گفت: این پروژه‌ها شامل زیرسازی، آسفالت معابر روستایی، جدول گذاری روستایی، کانیو گذاری و نقاط حادثه خیز از جمله جاده فریدونشهر- پیشکوه است که با صرف اعتبار ۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که در بخش عمران شهری مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان از سوی شهرداری‌های شهرستان هزینه متقبل  شده است، افزود: این طرح‌ها شامل پیاده‌روسازی و اصلاح معابر، احداث بلوار، بهسازی پارک‌های شهری و فضای سبز داخل شهر، تکمیل کشتارگاه، ترمینال مسافربری و روشنایی معابر است.

اسعدی با بیان این‌که در بخش کشاورزی ۳۵ میلیارد تومان هزینه صرف شده است، افزود: آبیاری قطره‌ای، بارانی و تحت فشار در۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان با اعتبار هشت میلیارد تومان اجرا شده است.

وی، جلوگیری از خشکسالی در باغ‌های شهرستان و پروار بندی دام صنعتی با هدف اصلاح نژاد دام را از طرح‌های بخش کشاورزی عنوان کرد.

احداث نخستین سیلوی گندم غرب استان در فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر با اشاره به احداث نخستین سیلوی گندم غرب استان در فریدونشهر گفت: قرار است که سیلوی ۱۰۰ هزار تنی با اعتبار صرف ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان احداث شود، اما در دهه فجر امسال کلنگ زنی سیلوی ۲۰ هزار تنی از مجموع این سیلوی ۱۰۰ تنی هزار کلنگ زنی می‌شود.

وی گفت: سردخانه ۱۰ هزار تنی با صرف اعتبار شش میلیارد تومان در حال احداث است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این سردخانه برای نگهداری انواع محصولات شهرستان از جمله سیب زمینی در نظر گرفته شده است.

اسعدی گفت: کارخانه ۶۰۰ تنی قارچ با اعتبار ۴.۵ میلیارد تومان با مشارکت بانک کشاورزی در حال احداث بوده که تاکنون ۹۵درصد پیشرفت داشته است، این پروژه ظرف مدت یک ماه آینده افتتاح می‌شود که زمینه اشتغال ۷۰ نفر را فراهم می‌کند.

ساخت کارخانه کنسانتره آهن در معدن آهن برف انبار

وی اظهار کرد: ساخت کارخانه کنسانتره آهن در معدن آهن برف مهمترین طرح در بخش صنعتی شهرستان است، این نخستین طرحی بوده که با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی  در غرب استان با اعتبار ۳۰ میلیارد احداث می‌شود و زمینه اشتغال ۷۰ نفر را فراهم می‌کند.

فرماندار فریدونشهر با بیان اینکه در بخش آب شهری و روستایی هرکدام به صورت جداگانه چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: طرح‌های بخش آب روستایی تامین آب روستاهای چقا، چقادر، بزمه و سروشجان است.

وی افزود: طرح‌های بخش آب شهری شامل اجرای خط انتقال آب شهر انبار، بهره برداری از مخزن ۲۰۰  مترمکعبی برف انبار، پکیج مسکن مهر فریدونشهر و سوله محافظ فیلتر آب شنی است.

اجرای طرح‌های میراث فرهنگی شهرستان با اعتبار ۱۴میلیارد تومان

اسعدی با بیان اینکه برای طرح‌های میراث فرهنگی شهرستان با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان اجرا شده است، افزود: این طرح‌ها شامل کلنگ زنی مجتمع گردشگری چغیورت، طرح ساماندهی آبشار پونه‌زار و افتتاح چند خانه بوم گردی است.

وی از کلنگ زنی احداث دو مدرسه در شهرستان فریدونشهر خبر داد و گفت: مدرسه طباطبایی که یک سوم هزینه ساخت آن از سوی خیران متقبل شده است، افتتاح می‌شود.

فرماندار فریدونشهر با بیان این‌که یک پانسیون و دو خانه بهداشت روستایی در روستاهای سرداب و خویگان به بهره برداری می‌رسد، گفت: اعتباراتی برای تامین آب عشایری، احداث و نگهداری جاده‌های عشایری و تامین آب دام و انسان عشایری هزینه شده است.

وی تصریح کرد: طرح ساخت سد برای انتقال و ذخیره سازی آب عشایری با اعتبار هفت میلیارد تومان در حال اجرا است که ۹۵ درصد پیشرفت داشته است که به دلیل صعب العبور بودن منطقه طرح که با کندی پیشرفت دارد و امکان بهره‌ برداری نیست.

اسعدی با بیان این‌که ساختمان جدید محیط زیست و ۱۰ سالن ورزشی روستایی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: طرح‌های روشنایی معابر شهرک‌ها و طرح حوزه سرداب در یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین  با دو میلیار تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کار و تعاون و پایگاه محیط زیست چغیورت کلنگ زنی می‌شود.

کد خبر 366618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.