بهترین گیاهان برای نگهداری در داخل آپارتمان کدام است؟

گیاهان آپارتمانی، نور مستقیم خورشید را دوست ندارند و بهتر است جایی قرار بگیرند که دارای نور کافی و غیر مستقیم باشند . نگهداری این گیاهان مزایای بسیاری برای سلامت روح و جسم افراد دارد و حس آرامش و شادی را به افراد خانواده منتقل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجا که ما هر روز در معرض بسیاری از آلودگی‌های محیط زیست قرار داریم، نگهداری گیاهان در منزل و آپارتمان راهکاری مناسب برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های دستگاه تنفسی، تامین سلامت روح وجسم، ایجاد انرژی مثبت در افراد، کاهش استرس‌های روزانه و ...است. در این گزارش شما را با گیاهان آپارتمانی که مقاوم به نور کم هستند، آشنا می‌کنیم.

گیاه "سانسوریا"

گیاه سانسوریا (Sansevieria trifasciata)، دارای برگ‌های سبز تیره است که گاهی اوقات طول آن‌ها تا حدود ۹۰ سانتی متر نیز می‌رسد. از ویژگی‌های این گیاه آپارتمانی این است که به دمای سرد و متوسط نیاز دارد و به آهستگی رشد می‌کند. موضوع مهم اینکه سانسوریا نسبت به آبیاری زیاد حساس است و برای آبیاری مجدد، باید اجازه دهید تا خاک آن کاملا خشک شود.

این گیاه نیاز به کود و مراقبت زیاد ندارد، به گونه‌ای که اگر یک هفته به آن رسیدگی نشود باز هم پس از این مدت، سانسوریا با برگ‌های راه راه و شکل معمارانه خود بسیار تازه به نظر می‌رسد و می‌تواند میزان اندک نور و خشکی را نیز تحمل کند. جالب است بدانید که این گیاه یک تصفیه کننده بسیار خوب برای هوا محسوب می‌شود و به دلیل مقاومت بالایی که دارد، استفاده از آن در سرویس‌های بهداشتی نیز مناسب است.

گیاه "برگ عبایی"

گیاه برگ عبایی (Aspidistra elatior) در فضاهای داخلی کم نور به خوبی رشد می‌کند و نسبت به آبیاری منظم حساس نیست. این گیاه با وجود آنکه رشد کندی، سال‌ها دوام می‌آورد و در بهترین حالت رشد، اندازه آن به حدود ۶۰ سانتی متر می‌رسد.

در واقع برگ عبایی یکی از بی زحمت‌ترین گیاهان آپارتمانی است که بومی کشور چین و از خانواده گیاه سوسن است. این گیاه دارای گل‌های کوچک بنفش است که در نزدیکی سطح خاک ظاهر می‌شود و در میان شاخه‌ها پنهان می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های برگ عبایی این است که شرایط سخت را تحمل می‌کند، در تابستان‌های گرم و خشک و در زمستان‌های سرد به راحتی آسیب نمی‌بیند و به ندرت دچار آفت‌های گیاهی می‌شود.

گیاه "پپرومیا"

پپرومیا یک گیاه خانگی کوچک است که زیبایی چشمگیری دارد و پس از رشد بلندی آن به ۶ اینچ می‌رسد. این گیاه رطوبت را دوست دارد اما در فصل زمستان آبیاری آن باید کاهش پیدا کند. همچنین اسپری کردن برگ‌ها برای حفظ رطوبت پپرومیا مفید است. از آنجا که این گیاه شاخ و برگ ضخیمی دارد، به عنوان یک گیاه پر آب شناخته می‌شود، اما یک گیاه مناسب نیز برای پروش در فضای داخل فضای آپارتمان محسوب می‌شود.

گیاه "گندمی" یا "عنکبوتی"

این گیاه، گل‌های کوچک سفید رنگ ستاره‌ای شکل دارد که نزدیک خوشه‌های آویزان آن ظاهر می‌شود. گیاه گندمی به عنوان یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی شناخته شده است که پرورش و نگهداری آن بسیار آسان است. در کنار گل‌های این گیاه، گیاه کوچک جدیدی نیز رشد می‌کند که علاقه مندان به گیاهان آپارتمانی می‌توانند آن را جدا کنند و دوباره پرورش دهند تا گیاه گندمی بیش تری تولید کنند. چنانچه این گیاه به درستی نگهداری و مراقبت شود، برگ‌های آن به سمت بالا و به صورت قوس مانند رشد می‌کنند و از جذابیت فوق العاده‌ای برخوردار خواهد شد.

گیاه "پوتوس"

گیاه آپارتمانی پوتوس دارای برگ‌های بزرگ و قلبی شکل است که به راحتی روی یک سبد آویزان می‌شود و یا به یک چوب خزه‌ای می‌چسبد. این گیاه با استفاده از ریشه‌های هوایی خود بالا می‌رود و از بین رفتن آن تقریبا غیر ممکن است. پوتوس یک گیاه سخت است که بدون نور زیاد نیز بسیار جذاب است و اگر کاملا سبز باشد، نور کم برای آن مشکلی به وجود نمی‌آورد. جالب است بدانید که شرایط ایده آل برای نگهداری پوتوس، نور غیر مستقیم است و گونه‌های ابلق این گیاه در شرایط نوری بسیار کم نیز دوام می‌آورند.

کد خبر 366614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.