جنجال کنسرت در عربستان و ناکامی فرهادی در اسپانیا

دنیای فرهنگ و هنر همواره زمینه‌ساز رخدادهای جنجال‌آفرین و مهم در جهان است. شما می‌توانید هر یکشنبه خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری جهان را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این هفته، جوایز انجمن بازیگران آمریکا اهدا و یکی از معتبرترین جوایز کتاب جهان، با معضلی تازه مواجه شد. همچنین اصغر فرهادی، کارگردان نامی ایران، با وجود نامزدی در هشت رشته، موفق به دریافت اسکار سینمای اسپانیا نشد. در ادامه، مشروح جزئیات این رویدادها می‌آید:

اعلام برندگان حوایز انجمن بازیگران آمریکا: در این دوره از جوایز انجمن بازیگران آمریکا، فیلم "بلک پنتر" جایزه اصلی، یعنی بهترین گروه بازیگران را دریافت کرد. همچنین برای عناوین بهترین بازیگران نقش اول، گلن کلوز و رامی مالک و برای بهترین بازیگران نقش مکمل، امیلی بلانت و ماهرشالا علی معرفی شدند.

اعضای هیئت داوران جشنواره برلین مشخص شد: هیئت داوران جشنواره فیلم برلین در بخش مسابقه، متشکل از جاستین چانگ، ساندرا هولر، سباستین للیو، راجندرا روی و ترودی استیلر به ریاست ژولیت بینوش خواهد بود. این جشنواره از روز پنجشنبه آغاز به کار خواهد کرد و اختتامیه آن روز ۲۸ بهمن ماه در برلین آلمان برگزار خواهد شد.

جایزه بوکر در آغاز مرحله‌ای جدید: سایت "بوکر" اعلام کرده که "گروه من" دیگر حامی مالی این جایزه نخواهد بود و بنیاد جایزه بوکر به دنبال اسپانسر جدید می‌گردد. بوکر معتبرترین جایزه ادبی بریتانیا و یکی از مشهورترین جوایز در حوزه ادبیات و کتاب در جهان است که از سال ۱۹۶۹ به بهترین‌ها در این حوزه اهدا می‌شود.

"گروه من" یکی از گروه‌های بزرگ اقتصادی در بریتانیا است که از سال ۲۰۰۰ تاکنون اسپانسرینگ جایزه ادبی بوکر را برعهده داشته و بر این اساس، از سال ۲۰۲۰ این مسئولیت را ترک خواهد کرد. رقم حمایت این گروه از بنیاد بوکر در سال گذشته، یک میلیون و ۶۰۰ هزار پوند برآورد شده است.

پیتر جکسن داستان بیتلز را روایت می‌کند: پیتر جکسن مستندی درباره گروه افسانه‌ای "بیتلز" خواهد ساخت. او قرار است از ویدیوهای دیده نشده این گروه موسیقی بهره ببرد و از فیلم‌های آرشیوی مایکل لیندزی-هاگ در ساخت مستند خود استفاده کند. این ویدیوها در دوران ساخت آخرین آلبوم بیتلز به نام "Let it Be" از جان لنون، پل مک‌کارتنی و جرج هریسون فیلم‌برداری شده‌اند.

بتمن ۲۰۲۱ بدون بن افلک: استودیوی برادران وارنر اعلام کرد که فیلم "بتمن" در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. بنابر این خبر، نویسندگی و کارگردانی بتمن ۲۰۲۱ را مت ریوز برعهده دارد. همچنین طبق آخرین گزارش‌ها، بن افلک در این پروژه نقشی نخواهد داشت و جستجو برای یافتن بازیگر نقش بتمن پیش از این آغاز شده است.

آهنگساز نامدار جهان درگذشت: میشل لوگران، یکی از مطرح‌ترین آهنگسازان و نوازندگان فرانسوی که سابقا سه جایزه اسکار را برای ساخت بهترین موسیقی متن دریافت کرده بود، در سن ۸۶ سالگی درگذشت. او در طی دهه ۶۰ تا ۸۰ میلادی، تاثیر شگرفی بر موسیقی آثار موج نوی سینمای فرانسه داشت. لوگران همچنین در یکی از آلبوم‌های فرهاد مهراد با اجرای قطعه‌ای هنرمندی کرده بود.

اهدای اسکار سینمای اسپانیا: سی‌وسومین دوره جوایز سینمایی "گویا" که به نام اسکار سینمای اسپانیا نیز خوانده می‌شود، برندگان خود را معرفی کرد و فیلم "قهرمانان" به کارگردانی خاویر فسر برنده جایزه بهترین فیلم در این رویداد سینمایی شد. این فیلم پیش‌تر از سوی اسپانیا به عنوان نماینده این کشور به آکادمی اسکار معرفی شده بود.

همچنین فیلم "همه می‌دانند" ساخته اصغر فرهادی، علی‌رغم نامزدی در هشت رشته از جوایز سینمایی "گویا"، موفق به دریافت جایزه در هیچ کدام از آن‌ها نشد و مراسم معتبرترین جوایز سینمایی کشور اسپانیا را دست خالی ترک کرد.

جنجال یک کنسرت آمریکایی در عربستان: ماریا کری، ستاره پاپ آمریکا اعلام کرده که کنسرت خود در عربستان را لغو نخواهد کرد. در همین حال، فعالان حقوق بشر از او خواسته‌اند که کنسرتش را برگزار نکند و به نظر آن‌ها، این کنسرت به معنای همدستی با رهبران عربستان در زمینه زیر پاگذاشتن حقوق زنان است.

"ماموریت غیرممکن" به ایستگاه هفتم و هشتم هم می‌رسد: کمپانی پارامونت از زمان اکران نسخه‌های تازه‌ای از سری فیلم‌های "ماموریت غیرممکن" خبر داده است. بر این اساس، این فیلم‌ها با بازی تام کروز، در تاریخ‌های ۲۳ جولای ۲۰۲۱ و پنج آگوست ۲۰۲۲ اکران خواهند شد.

کد خبر 366612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.