امپراطور در راه تسخیر جم/ "کار حضرت فیل" در انتظار استقلال خوزستان

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با دو دیدار دوشنبه -۱۵ بهمن ماه- از ساعت ۱۶ در ورزشگاه تختی شهر جم و ورزشگاه غدیر اهواز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته شانزدهم لیگ برتر ایران با دو دیدار از دوشنبه -۱۵ بهمن ماه- آغاز می‌شود.

در دیدار نخست از ساعت ۱۶ پارس جنوبی جم میزبان فولاد خوزستان است،  تا قبل از این دیدار پارس جنوبی با ۱۹ امتیاز در رده ششم و فولاد خوزستان با ۱۸ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارند؛ این دیدار را سیدحسین زرگر با کمک بابک داوری و جواد مداح سوت می‌زند، حسین خانبان نیز به عنوان ناظر در این بازی حضور دارد. علی غلام‌زاده از فولاد خوزستان و نیما انتظاری از پارس جنوبی جم محرومان این بازی هستند.

تارتار به دنبال جبران، قطبی در پی جایگاه بهتر

شاگردان مهدی تارتار در آخرین دیدار رو در رو با فولاد خوزستان به واسطه گل به‌خودی مجتبی لطفی در ورزشگاه غدیر اهواز مغلوب فولاد خوزستان شدند؛  در آن دیدار سیروس پورموسوی بر روی نیمکت فولاد نشسته بود ولی در این بازی امپراطور فوتبال ایران، افشین قطبی هدایت این تیم خوزستانی را بر عهده دارد.

پارس جنوبی در بازی آخر خود از دور رفت لیگ برتر فوتبال ایران در روزی که روح الله سیف‌الهی تک گل شاگردان تارتار را از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۹۵ راهی دروازه بیرانوند کرد  با نتیجه سه بر یک مغلوب شاگردان برانکو شدند و دست خالی از تهران برگشتند.

فولاد خوزستان در بازی قبل خود در نخستین حضور قطبی بر روی نیمکت فولاد دست به کار بزرگی زد و تراکتور را با آن همه مهره و بازیکن سرشناس در روزی که تک گل تراکتوری‌ها را علیرضا نقی زاده هافبک بیست و پنج ساله به ثمر رساند، با نتیجه دو بر یک در تبریز شکست داد تا آخرین سرمربیگری محمد تقوی نیز برای تراکتوری ها رقم بخورد.

پارس جنوبی زهردارتر از همیشه

تفکرات مهدی تارتار سرمربی تیم پارس جنوبی در یک سال و نیم گذشته لیگ برتر باعث شد یکی از زهردارترین تیم‌های مسابقات باشد. پارسی‌ها در نیم فصل نخست مسابقات نیز ۱۷ گل به ثمر رساندند که آمار نسبتا خوبی به حساب می‌آید. اما حالا مهدی تارتار با جذب دو مهاجم باتجربه دیگر توان هجومی تیمش برای نیم فصل دوم را افزایش داده است.

کیوان امرایی مهاجمی که در آستانه ۳۳ سالگی قرار دارد و فوتبال حرفه‌ای خود را از باشگاه ذوب آهن اصفهان شروع کرده است و طی چهار سال فعالیتش در باشگاه ذوب آهن نزدیک به ۷۰ گل به ثمر رسانده بود، به تازگی شاگرد مهدی تارتار شده است تا تیم هجومی پارس جنوبی را از همیشه هجومی‌تر کند.

 فرزاد حاتمی مهاجم و وینگر ۳۳ ساله زنجانی در کارنامه افتخاراتش دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی لیگ برتر بواسطه سابقه حضور در تیم های فوتبال سپاهان، استقلال، تراکتور و پرسپولیس را دارد. دیگر مهاجم اضافه شده به جمع شاگردان تارتار است.

امپراطور در راه تسخیر جم

افشین قطبی پس‌از حضورش در تیم فولاد موفق شد تا در تبریز دست به کار بزرگی بزند و برابر تراکتورسازی پیروز شود، تا انتظارات خوزستانی‌ها از تیمشان بیشتر از قبل شود. تا چند روز پیش وضعیت نقل و انتقالاتی فولاد در ابهام بود ولی قطبی با جذب یک مهاجم و یک مدافع ابهامات را پایان داد.

آرش افشین در تیم ملی فوتبال به عنوان مهاجم شاگرد افشین قطبی بود و در چهار بازی ملی خود یک گل مقابل امارات برای خود به ثبت رسانده است؛  وی سابقه بازی در استقلال، فولاد، سپاهان، ملوان را در کارنامه دارد ولی در هیچکدام از تیم‌ها به جز فولاد حضور موفقی نداشته است، به تازگی به جمع شاگردان قطبی اضافه شد.

سیامک کوروشی بازیکن ۲۹ ساله اصفهانی به عنوان مدافع میانی در سایپا، ملوان، المعیذر قطر و چند تیم دیگر توپ زده است و ضمن اینکه سابقه یک بازی ملی را نیز در کارنامه دارد. در آخرین روزهای نقل و انتقالات به جمع سرخ پوشان خوزستانی پیوست.

در دومین دیدار به‌صورت همزمان با جم از ساعت ۱۶، استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان ماشین سازی تبریز است. تا قبلا از این بازی ماشین سازی با ۱۴ امتیاز در رده سیزدهم و استقلال خوزستان با شش امتیاز قعرنشین بلامنازع جدول لیگ برتر ایران است. این دیدار را شاهو اصلانی که در بازی ذوب آهن و ماشین سازی با دادن پنج کارت زرد و یک کارت قرمز به اسماعیل شریفات جریان بازی را کنترل کرد، به همراه آرمان اسعدی و فرزاد بهرامی سوت می‌زنند ضمن اینکه نظارت این بازی بر عهده خداداد افشاریان قرار داده شده است. میثم شاه مکوند زاده، میثم کریمی، یعقوب پیری(سرپرست) از استقلال خوزستان و محمد حسین کنعانی به همراه یوسف بخشی زاده (مربی ماشین سازی تبریز) محرومان این دیدار هستند.

ترس از سقوط، بهانه ای برای بیشتر جنگیدن

در آخرین دیدار رو در رو شاگردان داریوش یزدی و فیروز کریمی زورشان به هم نرسید و به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا امتیازات را بین هم تقسیم کنند. اما در این بازی رضا مهاجری سکان دار ماشین سازان تبریز است و در مقابلش کریم بوستانی جانشین یزدی در استقلال خوزستان است.

شاگردان رضا مهاجری در سه بازی آخر خود از بالا نشینان جدول زهر چشم گرفتند و فقط در مقابل پرسپولیس متحمل شکست شدند؛ ماشین سازان در آخرین بازی مقابل پدیده یحیی گل‌محمدی در ورزشگاه خانگی پدیده مغلوب نشدند و با یک امتیاز ارزشمند به خانه برگشتند.

 استقلال خوزستان در بازی آخر میزبان شاگردان امیر قلعه نویی بود که در آن بازی به لطف پنالتی دقیقه ۳۶ میثم کریمی گل زنی کرد تا اجازه ندهد سپاهان بیشتر از یک امتیاز به اصفهان بیاورد.

شاگردان مهاجری آماده مهاجرت تا میانه جدول

پس از یک نیم فصل تقریبا متعادل برای ماشین سازان تبریزی این تیم در فصل نقل و انتقالات زمستانی در حالی که توحید غلامی را بدلیل مصدومیت از دست داده بود با جذب یک وینگر و  یک مهاجم به استقبال نیم فصل دوم لیگ برتر ایران می‌رود.

وینگر ۲۵ ساله دزفولی که با یک کوله بار افتخار از پرسپولیس راهی ماشین‌سازی شد، چندی پیش از تمرینات ماشین سازی به دلیل مشکلات انظباطی اخراج شد ولی در ادامه با پادرمیانی برخی مسئولان باشگاه ماشین سازی و بعد از عذرخواهی علوان زاده از مدیران این باشگاه او جواز حضور دوباره در تمرینات را دریافت کرد. مطمئناً زوج خالقی‌فر و علوان زاده که هر دو سابقه حضور در پرسپولیس را دارند می‌تواند گره گشای کار شاگردان رضا مهاجری باشد.

فرشاد سالاروند مهاجمی که سابقه حضور در تیم های استقلال خوزستان، پارس جنوبی جم، مس رفسنجان و فولاد خوزستان را دارد از تیم قرمزپوش اهوازی جدا شد تا ادامه فصل را شاگرد رضا مهاجری باشد.

"کار حضرت فیل" در انتظار استقلال خوزستان

کریم بوستانی در ادامه مسیر کار سختی را پیش رو دارد چون که می توان از تیم استقلال خوزستان به عنوان تنها تیم لیگ برتری که از جذب بازیکن در پنجره نقل و انتقالات زمستانی محروم بود، نام برد. حتی ایمان مبعلی که در نیم فصل نخست لیگ هجدهم به عنوان بازیکن در استقلال خوزستان حضور داشت و در هفته‌های پایانی در کنار کریم بوستانی نقش مربی را در این تیم ایفا می کرد به عنوان یکی از اعضای کادر فنی به فولاد خوزستان پیوست.

 در ادامه این تغییرات نه چندان مناسب یونس دلفی که یکی از مهره‌های موثر در این تیم بود را از این تیم رفت تا هم بازی  علی قلی زاده در شارلروا بلژیک شود. در نیم فصل نخست امید نورافکن نیز پیراهن شارلروای بلژیک را بر تن داشت اما در نقل و انتقالات زمستانی به فوتبال ایران بازگشت تا بار دیگر در تیم استقلال بازی کند.

کریم قنبری، مربی فصل قبل سپاهان و سید محمد علوی به جمع آبی پوشان خوزستانی پیوستند تا در کنار کریم بوستانی کار کند.

کد خبر 366608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.