هزار زمین چمن مصنوعی در مدارس احداث می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: با حمایت دولت و مجلس ردیف بودجه‌ای به مکان‌های ورزشی مدارس اختصاص یافته است و ایجاد یک هزار زمین چمن مصنوعی در سال ۹۸ و سال‌های بعد پیش بینی شده است.

به گزارش ایمنا، مهرزاد حمیدی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سال انقلاب در حاشیه نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی در باغ‌موزه دفاع مقدس و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به سابقه ۹۱ ساله بخش تربیت بدنی در آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه تربیت بدنی دستاوردهای ۴۰ سال پس از انقلاب علیرغم وجود همه مشکلات و محدودیت ها بسیار برتر از دستاوردهای ۵۱ سال قبل انقلاب است.

وی افزود: در سال ۵۷ تنها ۵۰۰ نفر دبیر تربیت بدنی در مدارس فعالیت می کردند در حالی که امروز این آمار به ۳۵ هزار دبیر تربیت بدنی ارتقا یافته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز در بیش از دویست مرکز دانشگاهی دبیر تربیت بدنی تحصیل می کنند در حالی که قبل از انقلاب تنها در چهار مرکز دانشگاهی تحصیل می کردند.

حمیدی افزود: امکانات و تجهیزات، محتوا و نیروی انسانی سه عنصر اصلی فعالیت های تربیت بدنی در مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۵۷ یکصد و پنجاه سالن ورزشی بزرگ و در مجموع تنها ۶۵۳ سالن ورزشی داشتیم در حالی که امروز سه هزار و ۲۲۶ سالن مورد بهره برداری و ۷۸۰ سالن ورزشی نیمه تمام داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: احداث سالن‌های ۲۵۰ متری در مدارس دخترانه ابتدایی در دستور کار است و الزاما این سالن ها در سازه مدارس ساخته می‌شوند، به طوری که یک کلاس۳۰ نفره همزمان می‌توانند در سالن‌های مذکور ورزش کنند.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در برخی  استان ها از جمله تهران این سالن ها در حال ساخت است و به استان ها ابلاغ کردیم که هر استان ملزم است با توجه به جمعیت دانش آموزی حداقل بین شش تا ۱۰ سالن احداث کنند.

وی افزود: با حمایت دولت و مجلس ردیفی به مکان‌های ورزشی مدارس اختصاص یافته است و مقرر شده یک هزار زمین چمن مصنوعی در سال ۹۸ و سال‌های بعد پیش بینی شده است.

حمیدی گفت: نبود یک نظام استعدادیابی یکپارچه و سنجیده در مدارس یکی از مشکلات بود اما امروزه ما این نظام منسجم را ایجاد کردیم و با استفاده از وجود ۳۵ هزار نیروی متخصص در مدارس کار استعدادیابی و غربالگری انجام می شود  و دانش آموزان مستعد از مدرسه به منطقه و سپس به استان و نهایتا به مراحل کشوری معرفی می شوند.

وی ادامه داد: یکی از ضعف‌های ورزش‌های قهرمانی نبود یکپارچگی بود که امروز این مشکل مرتفع شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: انجام المپیادهای درون مدرسه ای، فعالیت ۸ هزار کانون ورزشی و اجرای طرح پویا از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی پس از انقلاب است.

وی ادامه داد: در سال۲۰۱۰ در المپیک ورزشی بیست و چهارم شدیم در سال ۲۰۱۸ ما رتبه هفتم را به دست آوردیم و این نشان از قرار گرفتن ورزش دانش آموزی در مسیر صحیح است.

حمیدی خاطرنشان کرد: هر فردی که امروز در رقابت‌های بین المللی مدارجی را کسب می‌کند مطمئنا اولین سکوی افتخارش مربوط به المپیادهای درون مدرسه ای است.

وی ادامه داد: همه مربیان تربیت بدنی با تعصب، غیرت حرفه ای و همدلی توانسته اند در مسیر کسب افتخارات گام بر دارند.

حمیدی اضافه کرد: امروز همه استعدادهای کشور اهم از دانش آموزان شهر، روستا و عشایری در طرح استعداد یابی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و این از دستاوردهای انقلاب است.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت، در قالب کتاب‌های درسی، مطالب مربوط به سلامت دانش آموزان  با همکاری سازمان پژوهش در کتاب های درسی قرار گرفته است و دانشجو معلمان نیز دو واحد به عنوان بهداشت و سلامت در دانشگاه فرهنگیان می گذرانند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: عضویت دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی در طرح سفیران سلامت را تقویت کرده ایم و امروز دو میلیون دانش آموز عضو این تشکل هستند.

وی با بیان این که دو میلیون دانش آموز سفیر سلامت هستند اضافه کرد: پنج میلیون دانش آموز دارای شناسنامه سلامت هستند که شامل فعالیت‌های ورزشی هم می شود.

حمیدی با تاکید بر این که توزیع قرص آهن و ویتامین «د» در مدارس دخترانه در حال انجام است گفت: با نظارت تخصصی ۳۵ هزار بوفه مواد غذایی در مدارس فعالیت می کنند، همچنین رسیدگی به امور بهداشتی مدارس شبانه روزی از جمله  فعالیت های حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: ایمنی، سلامت و بهداشت محیط سه حوزه فعالیت بخش سلامت است و به همه دانش آموزان ابتدایی در مراکز دندانپزشکی خدمات لازم ارائه می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اظهار کرد: ۵۰ مرکز ساختار قامتی ایجاد کردیم، به مربیان آموزش‌های لازم نیز داده شده و ۳۰۰ کانون نیز در این زمینه فعالیت دارند و دانش آموزان را به مراکز ساختار قامتی ارجاع می دهند.

کد خبر 366585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.