دولت برنامه خود برای نجات مردم از زیر خط فقر را اعلام کند

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید اعلام کند برای خروج مردم از زیر خط فقر چه تصمیمی گرفته و چه قصد و برنامه‌هایی را دارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مورد اعلام مبلغ ۲ میلیون هفتصد و سی هزار تومان به عنوان خط فقر در ایران از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس به خبرنگار ایمنا، گفت: باتوجه به نظرات متفاوت در مورد خط فقر، معمولا آمار متفاوتی از ۲ میلیون، تا ۲ونیم یا ۳میلیون تومان برای خط فقر در خانواده‌های ایرانی اعلام می شود.

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نکته مهم این است که دولت برای خروج مردم از زیر خط فقر چه تصمیمی گرفته و چه قصد و برنامه‌هایی را دارد.

وی افزود: دولت باید اعلام کند چه کارهایی را برای زودن فقر و محرومیت از چهره جامعه می خواهد انجام بدهد، در واقع  بایستی برنامه‌های اقتصادی دولت و سیاست های کلی مالی بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت در این جهت حرکت کرده که ارزش پول ملی بالا برود و توان قدرت خرید مردم افزایش یابد.

به گزراش ایمنا، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مرز فقر در تابستان سال جاری را نزدیک به ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان در شهرستان تهران برآورد کرد. این عدد نسبت به بهار سال‌جاری ۱۱ درصد رشد کرده و در برخی مناطق کشور این رشد تا ۱۳ درصد گزارش شده است. بر این اساس، خط فقر در تابستان ۹۷ نسبت به بهار ۹۷، حدود ۳۰۰ هزار تومان در تهران رشد کرد. این رشد در حالی اتفاق افتاده است که در این بازه، احتمال افزایش حقوق برای خانوارها با توجه به نوع شغل آنها، اندک بوده و حتی در اثر شرایط اقتصادی، احتمال کاهش حقوق نیز وجود داشته است.

کد خبر 366582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.