سالم‌ترین مواد غذایی در این کشور تولید می‌شود

هوای تازه و پاکیزه، آب تمیز و غذای سالم شعاری اثبات شده برای صنایع غذایی کشور استونی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جمهوری استونی، کشوری واقع در شمال اروپا و دارای مرزی مشترک با دریای بالتیک و خلیج فنلاند است. این کشور شامل بیش از ۱۵۰۰ جزیره، سواحل صخره‌ای متنوع، جنگل‌های قدیمی، دریاچه‌ها، قلعه‌های تپه‌ای و کلیساهایی است که پیش از این در بخشی از مناطق جماهیر شوروی سابق قرار داشته اند.

شاخص توسعه انسانی استونی بسیار بالا است و این کشور با اقتصادی پیشرفته در گذشته بالاترین سرانه تولید ناخالص ملی در میان جمهوری‌های شوروی سابق را داشته است. یکی از نکات جالب در مورد این کشور علاقه بسیار زیاد مردمانش به غذا و غذاخوردن است که این امر باعث تأسیس رستوران‌هایی بی‌نظیر در این کشور شده است که در آن‌ها غذاهایی با کیفیت عالی سرو می‌شوند. همچنین ادعای پاکی آب و هوا و درصد خالص و ارگانیک بودن غذاهای این کشور طی مطالعات اخیر اتحادیه اروپا به اثبات رسیده است.

 بنا بر گزارش اداره ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA) که وظیفه بررسی آفت‌کش‌های باقی‌مانده در غذاها را برعهده دارد و در مورد خطرات موجود و در حال ظهور مرتبط با زنجیره غذایی تحقیق کرده و هشدار می‌دهد، استونی دارای مقام دوم در لیست تولید و مصرف کننده پاک‌ترین غذاها در سراسر اتحادیه اروپا است.

درصد آفت‌کش‌های باقی‌مانده در غذاهای استونی بیش از دو برابر کمتر از میانگین کل اتحادیه اروپا است. به عبارتی در صورتی که میانگین موجود عدد ۴۲/۱ درصد را نشان می‌دهد، این رقم در استونی برابر با ۱۸ درصد است حال آنکه تنها در کشورهایی چون فنلاند می‌توان شاهد چنین درصد مناسب‌سازی در مواد غذایی بود. از سوی دیگر با توجه به قلمرو پوشیده از جنگل استونی سازمان بهداشت جهانی این کشور را در چهارمین رده از کشورهایی با کیفیت مناسب هوا دسته‌بندی کرده است.

از آنجایی که مواد غذایی خالص از یک محیط پاک حاصل می‌شود، لذا طبیعت استونی سبب تولید محصولات مغذی و سالم در صنعت غذایی آن می‌شود. لازم به ذکر است که ۴۵ درصد از مناطق جنگلی استونی نیز محل جمع‌آوری موادغذایی آلی برای این کشور هستند. از سوی دیگر شرایط اقلیمی و آب و هوایی این کشور مزیتی گسترده در راستای مبارزه با آفات گیاهی فراهم می آورد چرا که این آفات در دمای زیر صفر دوام نیاورده و سرما بهترین آفت‌کش‌ طبیعی در این منطقه است که نیاز به استفاده از آفت‌کش‌های مصنوعی قوی و مورد استفاده در مناطق گرمسیری را به حد قابل توجهی پایین می‌آورد.

کد خبر 366574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.