اراده‌ای برای جاری ماندن آب در زاینده‌رود وجود ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جاری ماندن آب در زاینده رود باید از سوء برداشت‌های آب توسط همه جلوگیری کنند، اما در دولت مردی وجود ندارد که این کار را انجام دهد؛ همه منتظر یک لقمه رای هستند.

حسن کامران دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جاری ماندن آب در زاینده رود، تصریح کرد: اراده قوی برای جاری ماندن آب در  زاینده‌رود اصفهان در وزارت نیرو وجود ندارد و باز شدن آب در اصفهان به خاطر فشارهای کشاورزان و بارش باران بود.

وی افزود: برای جاری ماندن آب در زاینده رود باید از سوء برداشتهای آب توسط همه جلوگیری کنند، اما در دولت مردی وجود ندارد که این کار را انجام دهد؛ همه منتظر یک لقمه رای هستند و هرکس به فکر انتخابات و انتخاب شدن خودش است؛ از طرف دیگر در اصفهان اینگونه است که برق چاه‌هایی که به صورت غیر قانونی برداشت می‌کنند را قطع نمی‌کنند؛ امیدواریم در وزارت نیرو اراده‌ای به وجود بیاید و بتواند اقدامی جدی در این زمینه انجام دهد.

این نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درخصوص استعفای نمایندگان برای زاینده‌رود گفت: برخی از علمای شهر متقاضی شدند که به کارمان باز گردیم. البته بازگشت ما به مجلس به معنای پس گرفتن استعفا نیست و صرفاً به صحن مجلس بازگشتیم. استعفا دادن در مجلس ساز و کار خود را دارد و نمی‌شود به صرف اعلام استعفا از مجلس خارج شد؛ اما نمایندگان با این استعفا موضع خود را مشخص کردند.

سرانه اماکن ورزشی در اصفهان پایین است

کامران در خصوص افزایش زیرساخت‌های اماکن ورزشی در استان اصفهان، اظهار کرد: سرانه اماکن ورزشی در اصفهان پایین است؛ اصفهان قابلیت‌های بسیاری در بخش ورزش بانوان و آقایان دارد که اگر این قابلیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم، اصفهان می‌تواند در عرصه‌های مختلف رشته‌های ورزشی از قبیل وشوو، رزمی، فوتسال، اسکی، شمشیربازی و غیره موفق باشد.

این نماینده اصفهان در مجلس دهم گفت: تعدادی سالن ورزشی در قسمت شرق و غرب استان احداث کردیم، اما با توجه به جمعیت جوان اصفهان کافی نیست؛ امیدواریم مرکز و سازمان مدیریت بودجه توجه ویژه‌ای به اصفهان داشته باشد.

وی افزود: اصفهان نسبت به استان‌های دیگر وضعیت خوبی ندارد، طی تفاهمی که با وزارت ورزش داشتیم قرار بر این شد در صورتی که هر دهیار و شهریار در شهرهای کوچک که زیرساخت ورزشی را تأمین کند، وزارت‌خانه چمن مصنوعی در اختیار آن‌ها قرار دهد؛ تفاهمی نیز بین وزارت ورزش، شهرداری اصفهان و بافت فرسوده برای زورخانه محمودآباد داشتیم.

کامران خاطر نشان کرد: اصفهان ارزش افزوده بسیاری می‌دهد. در مجلس پیشنهاد دادم یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی را برای توسعه زیرساخت‌ها، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی اختصاص دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا افتتاح یک زمین چمن مصنوعی در کلانشهر اصفهان در شأن وزیر ورزش و جوانان کشور و استان اصفهان است، اظهار کرد: این در شأن وزیر نیست؛ وزیر باید یک کار عمده و مهم برای اصفهان پیش‌بینی و به انجام برساند.

وی در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه گفت: حکومت مخالف ورزش بانوان نیست، اما حدود شرعی باید رعایت شود. گاهی وقت‌ها موردی پیش می‌آید که به خاطر خلاف یک فرد همه را با یک چوب می‌رانند. مسئولان امر باید زمینه این امر را فراهم کنند.

کد خبر 366568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.