ترافیک خیابان‌های شهر ۲۰ درصد کاهش می‌یابد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان کاهش ۲۰ درصدی ترافیک را از فواید اجرای طرح "پارک حاشیه‌ای" در خیابان های شهر دانست و گفت: رویکرد اجرای این طرح ساماندهی پارک خودروها در حاشیه خیابان‌ها و حذف پارک‌ دوبل است.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور رفع معضل پارک‌های حاشیه ای غیرمجاز در خیابان‌های اصفهان تا کنون طرح‌های مختلفی از جمله پارکومترهای سکه‌ای، موبایل پارک و پارکبان اجرا شده که با نقاط ضعف و قوت هایی همراه بود، اما در نهایت با تجربه اجرای این طرح ها شهرداری اصفهان به این نتیجه رسید که طرحی مکانیزه و هوشمند را اجرا کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری پارکومتر به صورت پایلوت در تعدادی از خیابان‌های جنوبی شهر اجرا و نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شد افزود: درحال دریافت مجوزهای لازم از مراجع رسمی و شورای ترافیک استان هستیم و در عین حال با شرکت‌های دانش بنیان در حال انعقاد قرارداد هستیم تا در سال آینده خیابان‌های بیشتری از شهر را به این سیستم هوشمند مجهز کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: بدون شک اجرای این طرح منجر به استفاده بیشتر مردم از پارکینگ‌های عمومی خواهد شد، زیرا هزینه پارک در محل‌هایی که پارکومتر دارد از هزینه پارک خودرو در پارکینگ‌های عمومی گران‌تر است و این رویکرد با هدف استفاده هرچه بیشتر مردم از پارکینگ های عمومی و استفاده از زیرساخت‌های شهر برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای طرح پارکومتر به صورت مکانیزه انجام می‌شود گفت: نظارت از طریق دوربین نصب شده بر روی خودروهایی نظارتی انجام می‌شود که این خودرو در خیابان‌های مورد نظر گردش و تخلفات را ثبت می‌کند و البته در صورت لازم جریمه صادر می‌کند.

کد خبر 366535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.