سمیرم رتبه سوم استانی را در حوزه صنایع دستی دارد

سمیرم- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: شهرستان سمیرم بعد از اصفهان و کاشان یکی از فعال‌ترین شهرستان‌ها در حوزه صنایع دستی به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، جعفر جعفرصالحی در جلسه ثبت ملی روستای مهرگرد به عنوان روستای ملی صنایع دستی با بیان اینکه شهرستان سمیرم در حوزه گردشگری نیازمند نگاه ویژه مسئولان است اظهار کرد: جذابیت و طبیعت بکر این شهرستان میل و رغبت برای ثبت ملی این منطقه به عنوان روستای ملی صنایع دستی را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای ثبت ملی این روستا نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی پیگیری بسیاری انجام داده است خاطرنشان کرد: ثبت روستای ملی به عنوان ثبت یک برند بوده و پس از آن باید روستا روز به روز به سمت پیشرفت و بهبود قابل مشاهده حرکت کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری شرکت‌های خصوصی در این روستا و فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی باید به روستای مهرگرد سمیرم نگاهی جهانی داشته باشیم.

وی سمیرم را یکی از فعال‌ترین شهرستان‌های استان در حوزه صنایع دستی دانست و افزود: این شهرستان بعد از اصفهان و کاشان یکی از بهترین شهرستان‌های فعال در حوزه صنایع دستی به شمار می‌آید.

جعفر صالحی پس از بازدید از روستای مهرگرد بخش وردشت شهرستان سمیرم ادامه داد: برای برندسازی گلیم این منطقه باید از مشتقات طبیعی استفاده کنیم و نباید به دنبال کاربرد رنگ مصنوعی باشیم که این امر یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه گلیم بافی است.

کد خبر 366520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.