شهرضا از سرانه اندک ورزشی رنج می‌برد

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: سرانه ورزشی این شهرستان، کمتر از میانگین استان و کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد شامگاه امروز (شنبه) در نشست صمیمی ورزشکاران این شهرستان با وزیر ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: موفقیت و اقتدار ملت ایران در چهلمین سال پیروزی انقلاب، باعث شگفتی جهانیان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ هیئت و ۴۳ باشگاه ورزشی در این شهرستان وجود دارد، یادآور شد: ورزشکاران شهرضایی در سال گذشته ۵۰۰ مسابقه شهرستانی برگزار کردند و تیم‌هایی از این شهرستان نیز به ۵۰ مسابقه استانی و ۴۵ رقابت برون‌مرزی اعزام شدند.

فرماندار شهرضا ادامه داد: حضور ۲۹۰ تیم از این شهرستان در مسابقات استانی، ۱۶۰ تیم در مسابقات کشوری، شش تیم در رقابت‌های جهانی و چهار تیم در رقابت‌های آسیایی، منجر به کسب ۲۰۰ مدال کشوری و ۶۴۰ مدال استانی شده است.

رفیعی‌نژاد با اشاره به برگزاری ۷۰ جشنواره و ۱۷ همایش خانوادگی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: باوجود دستاوردهای فراوان، ورزشکاران شهرضا از کمبود سرانه ورزشی رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: سرانه ورزشی کشور یک متر و در استان اصفهان ۷۵ سانتی‌متر است، در حالی که این سرانه در این شهرستان ۳۵ سانتی‌متر است.

فرماندار شهرضا با اشاره به موقعیت جغرافیایی این شهرستان، تأکید کرد: باوجود مرکزیت شهرضا در جنوب استان و قرارگرفتن در مسیر ارتباطی پنج استان کشور، این شهرستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب ورزشی جنوب استان و منطقه را دارد.

رفیعی‌نژاد ادامه داد: عدم برخورداری از خوابگاه مناسب، شهرضا را در میزبانی مسابقات کشوری و استانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: رفت و آمد تیم‌های ورزشی شهرضا به دیگر مناطق برای شرکت در مسابقات ملی و استانی به دلیل نداشتن وسیله نقلیه مناسب مشکلاتی را ایجاد کرده که گاه به سفرهای ناایمن ورزشکاران منتهی می‌شود.

کد خبر 366505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.