افزایش وام ازدواج تا ۶۰ میلیون تومان

شهرضا - عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: وام ازدواج به میزان ۶۰ میلیون تومان برای زوج‌های جوان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی شامگاه امروز (شنبه) در نشست صمیمی ورزشکاران این شهرستان با وزیر ورزش و جوانان، اظهار کرد: متأسفانه به مقوله جوانان در وزارت ورزش توجه زیادی نمی‌شود و بیشتر فعالیت‌ها بر حوزه ورزش متمرکز شده است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع جوانان کشور در استان کرمان، تأکید کرد: لازم است این نشست‌ها در همه کشور و با موضوع بررسی معضلات جوانان در همه استان‌ها برگزار شود. همواره گفته می‌شد که جوانان دهه ۶۰ نسل سوخته هستند، اما امروز مشاهده می‌کنیم که نسل دهه ۷۰ نیز وضعیت بهتری ندارند.

حل مشکلات کشور در گرو استفاده از اندیشه‌های جوان

محمودی با بیان اینکه لازم است سازمان‌های مردم نهاد جوانان تقویت شود، اظهار کرد: مهمترین مشکل جوانان در حال حاضر بیکاری است، اما حمایت از این سازمان‌ها و استفاده از اندیشه‌های جوان، می‌تواند این مشکل را هم برطرف کند.

وی با بیان اینکه نسل جوان، نیروهایی خلاق و با اندیشه پویا هستند، خاطرنشان کرد: سالانه بودجه‌های زیادی به سازمان اجتماعی کشور داده می‌شود که اگر این اعتبارات به سازمان‌های مردم‌نهاد تعلق بگیرد، کارایی بیشتری خواهند داشت.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به رآی اعضای این کمیسیون برای افزایش تسهیلات ازدواج، تصریح کرد: وام‌های ازدواج به میزان ۳۰ میلیون تومان برای هر زوج افزایش یافته است.

بهبود وضعیت ورزش بانوان در شهرضا

محمودی با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست، تأکید کرد: هیئت‌های ورزشی از نداشتن مکان مناسب گلایه دارند و می‌دانیم که در این شرایط اقتصادی تأمین این مکان‌ها ممکن نیست، اما اگر وزارت ورزش و جوانان، اعتبار لازم را در این‌خصوص اختصاص دهد، زمین مناسب نیز در شهرستان به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از ورزش بانوان، خاطرنشان کرد: مشکلات بانوان ورزشکار زیاد است، اما اگر شهرداری‌ها، ادارات و خیران، ۳۵ درصد زیرساخت لازم برای فضاهای ورزشی بانوان را تأمین کنند، طبق قول آقای سلطانی‌فر، وزارت ورزش و جوانان نیز مابقی نیازهای این مراکز را اختصاص می‌دهد.

ضرورت تشکیل صندوق حمایت از ورزشکاران

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت‌های ورزشی همواره از نبود اعتبارات لازم و مشکلات مالی گلایه دارند، اظهار کرد: لازم است صندوق حمایت از ورزشکاران برای حمایت از حضور آنان در مسابقات استانی و ملی و جهانی تشکیل شود.

محمودی تصریح کرد: هزینه در ورزش در واقع سرمایه‌گذاری ماندگاری است که به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و تنش‌های روانی، منجر می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت تجهیز خانه‌های ورزش روستایی در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، اضافه کرد: پروژه‌ ورزشی نیمه تمام ورزشگاه قدس شهرضا با حمایت ورزات ورزش و جوانان تا پایان سال ۹۸ تکمیل می‌شود.

کد خبر 366501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.