با پوشیدن این کفش‌ها هرگز زمین نمی‌خورید

عرصه‌ تکنولوژی‌های پوشیدنی این روزها ‌به‌ طور چشمگیری در حال گسترش است و یک شرکت فعال در زمینه فناوری‌های جدید قصد دارد کفش‌های هوشمندی تولید کند که احتمال زمین خوردن افراد را تشخیص می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت "Verily" که شرکت خواهرخوانده گوگل محسوب می‌شود قصد دارد نوعی کفش هوشمند تولید کند که وزن کاربران را ردیابی می‌کند و از زمین خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این شرکت اکنون به دنبال یافتن شرکایی برای توسعه کفش‌های هوشمند خود و ورود آن‌ها به بازار است.

در واقع قابلیت جلوگیری از افتادن افراد تکنولوژی جدیدی است که این روزها در گجت‌های سلامت بسیار مطرح است و جدیدترین ساعت اپل نیز از ویژگی مشابهی برخوردار است. موضوع جالب این که در داخل کفش‌های جدید دستگاه تشخیص افتادن و یا حرکت غیر طبیعی کاربران به کار رفته است، به گونه‌ای که سقوط افراد توسط حسگرهای این دستگاه تشخیص داده می‌شود. سپس پیام‌های هشدار به مخاطبان یا سرویس‌های خدمات اضطراری مانند اورژانس فرستاده می‌شود و از افتادن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

این کفش‌ها با پروژه دیگر شرکت Verily شامل لنزهای تماسی برای تشخیص دوربینی کاربران و یک قاشق مخصوص برای افرادی که دارای اختلالات حرکتی هستند نیز سازگار می‌شود.

شرکت E-VONE نیز کفش‌هایی در ۲۶ سبک مخصوص تولید کرده است که همگی آن‌ها مجهز به حسگرهای مخصوص برای آگاه کردن کاربران از خطر افتادن است. اما مشکلی که برای کفش‌های هوشمند مطرح می‌شود این است که همه افراد هر روز آن‌ها را نمی پوشند و در محیط داخل منزل نیز این کفش‌ها کاربرد چندانی ندارد.

گفتنی است کفش‌های جدید مناسب حال افرادی نظیر سالمندان است که احتمال زمین خوردن زیاد دارند و از سقوط احتمالی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

کد خبر 366484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.