گیشه‌ها اسیر جشنواره می‌شوند

در هفته گذشته گیشه سینماها باز هم روزهای آرامی را پشت سر گذاشتند و گویا مردم منتظر بهار سینما بودند تا خود را با فیلم های جدید سرگرم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "پارادایس" به کارگردانی علی عطشانی، در اولین هفته اکران با فروش حدود ۷۰۰ میلیون تومانی آغاز کرد. در خلاصه داستان این فیلم با بازی جواد عزتی، مهران رجبی، محمدعلی نجفیان، سامان صفاری و بیتا عطشانی از ایران و الیویا بورکات، ماتیاس متس، کلاتسیدا روبرت و کاترین فولوس از کشور آلمان، آمده است: جواد عزتی، طلبه‌ای جوان و دوستش در اینستاگرام با دختری آلمانی آشنا می‌شوند و برای دیدن او راهی آلمان می‌شوند.

"قانون مورفی" به کارگردانی رامبد جوان، در هفته چهارم اکران با کاهش فروش نسبت به هفته گذشته همراه بود و با درآمد حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در گیشه هفته دوم بهمن، به مجموع فروش شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید. در این فیلم، امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سروش صحت و رامبد جوان حضور دارند.

"تخته گاز" اثر جدید محمد آهنگرانی با فروش ۳۵۰ میلیون تومانی در طی هفته دوم اکران، با در اختیار داشتن حدود ۱۰۰ سالن نمایش، به مجموع فروش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی رسید. در این فیلم کمدی، سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، داریوش فرهنگ، نفیسه روشن و امیرعلی تکیه به ایفای نقش می‌پردازند.

"کلمبوس" پس از هشت هفته اکران حدود چهار میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان فروخته است. ساخته هاتف علیمردانی نیز همچون اکثر فیلم‌های در حال اکران، در این هفته با کاهش فروش همراه بود. از بازیگران این فیلم کمدی می‌توان به هانیه توسلی، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و سعید پورصمیمی اشاره کرد.

"مارموز" با درآمد حدود ۲۳۰ میلیون تومان در هفته هفتم اکران، از شش میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان عبور کرد. فیلم جدید کمال تبریزی، مضمون سیاسی در قالبی کمدی دارد و حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی و محمد بحرانی با همراهی گروه موسیقی «بمرانی» در آن ایفای نقش می‌کنند.

ساخته پیمان معادی این هفته کمی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان فروخت تا به مجموع فروش شش میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومانی دست یابد. "بمب؛ یک عاشقانه"، تجربه کارگردانی-بازیگری پیمان معادی است که با بازی لیلا حاتمی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور و... همراه شده و روایت‌گر عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ در روزهای پر اضطراب بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ زمانی که تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد، است.

اثر حسین قناعت از مجموع بیش از ۱۳۰ سالنی که در اختیار دارد، کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرد و به مجموع فروش یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان دست یافت. "دزد و پری ۲" در ژانر کودک و نوجوان با بازی امیرحسین صدیق، ارژنگ امیرفضلی، شقایق فراهانی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، افشین سنگ چاپ و مرتضی زارع به همراه یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر و عرفان برزین ساخته شده است.

"درساژ" در سومین هفته اکران، کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان فروخت و به مجموع فروش ۴۰۰ میلیون تومانی دست یافت. البته همچنان کمتر از ۴۰ سالن در اختیار نخستین فیلم پویا بادکوبه قرار دراد. در این فیلم، علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و نگار مقدم به نقش آفرینی می‌پردازند. در خلاصه این اثر اجتماعی آمده است: گلسا دختری ۱۶ ساله است که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند. او بیشتر اوقات خود را با گروهی از دوستانش می‌گذراند. یک روز آنها تصمیم می‌گیرند تا دست به اقدامی هیجان‌انگیز بزنند؛ اقدامی که پیامدهای غیرمنتظره‌ای در پی خواهد داشت...

"ترانه" ساخته مهدی صاحبی، در هفته اول اکران ۹۵ میلیون تومان فروخت. در این فیلم اجتماعی الهه حصاری، اندیشه فولادوند، امیر رضا دلاوری، مریم معصومی، بابک انصاری، نازنین فراهانی، سیاوش چراغی‌پور، حدیث مدنی، ایران مسعودی، آیدا تبیانیان، نسیم مسلمی، مهناز کرباسچیان، میترا شاکری و ریحانه محمدنژاد نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان "ترانه" درباره دختر دانشجویی است که کانون از هم پاشیده خانواده‌اش مشکلات زیادی را برای او به وجود آورده‌ تا جایی که برای تأمین هزینه‌های زندگی فعالیت در یک شرکت مدلینگ غیررسمی را انتخاب می‌کند و در این مسیر گرفتار افرادی می‌شود که او را تا پای مرگ پیش می‌برند.

"اتاق تاریک" با فروش حدود ۷۰ میلیون تومانی در هفته ششم اکران، به مجموع فروش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی دست یافت. ساره بیات و ساعد سهیلی به همراه محمد امامی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایی و رضا احمدی، در اثر اجتماعی سید روح‌الله حجازی بازی می‌کنند.

"پاستاریونی" به مجموع فروش تنها دو میلیارد و ۳۸۳ میلیون تومان در طی ۹ هفته دست یافت. این فیلم در ژانر کودک-خانواده را سهیل موفق کارگردانی کرده و سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهرخیراندیش، محمد نادری، کمند امیرسلیمانی، مهتاب ثروتی، امید روحانی، حمیدرضا فلاحی، مهدی باقربیگی و حمید سپیدنام، در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند

کد خبر 366472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.