خبرهای خوش برای راهبران حمل بار درون شهری در راه است

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: با تشکیل کارگروه بار کلان شهری در کشور و بررسی مشکلات راهبران، خبرهای خوش برای راهبران حمل بار درون شهری در راه است.

مجید طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از حدود شش ماه قبل با حکم مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کارگروه بار کلان شهری تشکیل شده که کلان شهرهایی مثل تهران، مشهد، اصفهان و شیراز عضو این کارگروه هستند.

وی افزود: وظایف کارگروه بار کلان شهری، پیگیری موارد و مشکلات حوزه حمل و نقل بار از جمله ساماندهی و رفع مشکلات راهبران ناوگان حمل بار درون شهری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی موجود و افزایش تورم، اقشار کم‌ درآمد و آسیب‌پذیر جامعه به ویژه راهبران تحت فشار قرار گرفته‌اند، پیگیری‌هایی از طریق کارگروه بار انجام شده که نتایج آن به وزارت کشور ارسال شده است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: وزیر کشور مکاتباتی با وزرای «صنعت، معدن و تجارت» و «کار و رفاه اجتماعی» برای اختصاص یافتن بسته‌های حمایتی به راهبران ناوگان بار و کالای درون شهری انجام داد و این موضوع در حال پیگیری است تا به نتیجه برسد.

طهماسبی با بیان اینکه بسته های حمایتی در فازهای مختلفی تهیه شده است، گفت: یکی از بخش‌های این بسته‌های حمایتی معیشتی و بخش دوم اختصاص سهمیه لاستیک به ناوگان حمل ونقل بار درون شهری است، مشابه آن چیزی که برای بار برون شهری تخصیص داده شد؛ آمار و اطلاعات مربوطه برای ارائه بسته حمایتی احصاء و به تفکیک برای وزارت کشور ارسال شده است تا بتوانیم سهمیه‌ای برای خودروهای باربر برون شهری در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه پیگیری برقراری حق بیمه راهبران ناوگان حمل و نقل بار در دستور کار قرار دارد، گفت: از حدود سه سال پیش موضوع پرداخت کمک هزینه بیمه مطرح بود، اما متأسفانه اجرایی نشد که با تخصیص دادن ۲۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده دولت و با تایید مجلس شورای اسلامی، از سال آینده موضوع پرداخت حق بیمه به رانندگان حمل و نقل بار محقق خواهد شد.

کد خبر 366424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.