خبری از انتخابات الکترونیک نیست

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور گفت: شورای نگهبان باید نظر نهایی خود درباره اخذ رأی و شمارش آرای الکترونیکی در انتخابات را اعلام و وزارت کشور هم به عنوان مجری آن را اجرا کند، که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش ایمنا، محمد جواد کولیوند با بیان اینکه خبری از انتخابات الکترونیک نیست گفت: برگزاری الکترونیکی انتخابات حدود ۱۸ فرآیند دارد و در کشورمان نیز انتخابات در برخی موارد الکترونیکی برگزار می‌شود، اما بحث اصلی این است که شورای نگهبان باید نظر نهایی خود درباره اخذ رأی و شمارش آرای الکترونیکی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری را اعلام و وزارت کشور هم به عنوان مجری آن را اجرا کند که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: شورای نگهبان باید در وهله نخست نسبت به تجهیزاتی که قرار است از طریق آن‌ها اخذ و شمارش آرا صورت گیرد، اطمینان حاصل کرده و آن‌ها را تایید کند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

کولیوند با اشاره به امکان انتقال «پایتخت سیاسی و اداری» نیز به مهر گفت: در مجلس نهم، شورای عالی انتقال پایتخت تشکیل شد و در قانون به دولت دو سال فرصت دادیم که درباره این موضوع مطالعات زیربنایی انجام دهد و امکان‌سنجی کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: که تاکنون حدود چهار جلسه در این زمینه برگزار شده، اما هنوز دولت گزارش خود را به مجلس ارائه نکرده است و موظف است که در این زمینه اقدام کند.

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس افزود: البته نکته مثبت این مسئله آن است که می‌تواند پایتخت سیاسی را از درون پایتخت اقتصادی جدا کند، به این شکل که پایتخت اقتصادی کار خودش و پایتخت سیاسی کار خودش را انجام دهد، اما نقطه ضعفش هم در این است که رقم بسیار بالایی برای فراهم کردن زیرساخت‌های این مسئله لازم است.

کد خبر 366404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.