با مصرف روغن لیموترش، پوست صورت خود را جوان کنید!

مصرف روغن لیموترش، یکی از راهکارهای مناسب برای افرادی است که به دنبال راهی موثر برای کاهش چین و چروک‌ و جوان‌سازی پوست خود هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لیموترش یکی از میوه‌های پر خاصیت است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به کار می رود. جالب است بدانید که روغن این میوه جادویی نیز دارای خواص زیادی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جوان‌سازی پوست صورت، درمان آکنه و جوش صورت، سلامت دهان و دندان، تقویت سیستم ایمنی و ... اشاره کرد. در این گزارش به معرفی بهترین خواص روغن لیموترش پرداخته می‌شود. 

جوان‌سازی پوست صورت

روغن لیموترش داری مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است. بنابراین به کاهش رادیکال‌های آزاد پوست کمک می‌کند، چین و چروک‌های پوست را کاهش می‌دهد و در مجموع باعث جوان‌سازی پوست صورت می‌شود. همچنین روغن لیموترش خواص ضد التهابی و ضد میکروبی قوی دارد و در درمان آکنه و جوش صورت موثر است. از دیگر خواص این روغن معجزه‌آسا می‌توان به تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد موها اشاره کرد.

با روغن لیموترش، شوره سر خود را درمان کنید

از آنجا که روغن لیموترش دارای خواص ضد میکروبی و ضد قارچی است، باعث پیشگیری از شوره سر می‌شود و در درمان آن نیز موثر است. یکی از خواص دیگر این روغن، صاف شدن و نرم شدن موها است. بنابراین به افرادی که دارای موهای مجعد هستند، توصیه می‌شود این روغن را بر روی موهای خود بمالند.

نقش روغن لیموترش در بهبود بیماری‌های دستگاه گوارش

بررسی‌های محققان نشان داده است که مالیدن روغن لیموترش بر روی شکم برای مدت دو هفته، کمک موثری در درمان بیماری یبوست است. همچنین مصرف خوراکی این روغن به درمان ورم معده کمک می‌کند و باعث بهبود حرکات روده می‌شود. بنابراین به افرادی که از بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند، توصیه می‌شود یک تا دو قطره روغن لیموترش را به یک لیوان آب سرد یا آب گرم به همراه مقدار کافی عسل، اضافه کنند و دو بار در روز این معجون را بنوشند.

پاک‌سازی بدن با مصرف روغن لیموترش

بررسی‌های محققان در سال ۲۰۱۶ میلادی نشان می‌دهد که روغن لیموترش، کبد را پاکسازی می‌کند و خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. نکته قابل توجه اینکه مخلوط روغن لیموترش و روغن زنجبیل، بیشترین اثر را برای پاک‌سازی کبد دارد. همچنین توصیه می‌شود افراد برای پاک سازی بدن خود حدود یک تا دو قطره روغن لیموترش را به یک لیوان آب اضافه کنند و این نوشیدنی را دو بار در روز مصرف کنند.

نقش روغن لیموترش در بهبود بوی بد دهان

یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای سفید شدن دندان‌ها، جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها و درمان بوی بد دهان، مصرف روغن لیمو ترش است. زیرا این روغن خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارد. از دیگر خواص این روغن جادویی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها به دلیل وجود مقادیر بالای آنتی اکسیدان در آن است.

روغن لیموترش و درمان بی خوابی

یکی از ویژگی‌های مهم روغن لیموترش، کاهش استرس و اضطراب، درمان بی‌خوابی‌های شبانه و بهبود حالات روحی با بوییدن این روغن جادویی است. همچنین بررسی‌های محققان نشان داده است که مصرف روغن لیموترش برای مدت ۲۸ روز، عملکردهای شناختی افراد مبتلا به بیماری آلزایمر را بهبود می‌بخشد.

کد خبر 366379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.