عنابی بر بام فوتبال آسیا/ قطر فاتح جام ملت‌ها شد

تیم ملی قطر با پیروزی برابر ژاپن برای اولین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا، امشب از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ژاپن و قطر در ورزشگاه زاید اسپورت به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر یک قطر و قهرمانی باشکوه این تیم به پایان رسید.

دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا

ژاپن یک- قطر ۳

گل‌ها:

ژاپن: تاکومی مینامینو (دقیقه ۶۹)

قطر: المعز علی عبدالله (دقیقه ۱۲)، عبدالعزیز حاتم (دقیقه ۲۷) و اکرم عفیف (دقیقه ۸۳)

اخطار: گاگو شیباساکی (دقیقه ۲۰)، مایا یوشیدا (دقیقه ۸۲) و هیروکی ساکای (دقیقه ۸۷) از ژاپن- اکرم عفیف (دقیقه ۸۴) و میگل پدرو کوریا (دقیقه ۹۳) از قطر

ژاپن: شوئیچی گوندا، تاکهیرو تومی‌یاسو، مایا یوشیدا، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو، گاکو شیباساکی، سوکاسا شیوتانی، ریتسو دوآن، گنکی هاراگوچی(۶۲- یوشینوری موتو)، یویا اوساکو و تاکومی مینامینو(۸۹- تاکاشی اینوی)

سرمربی: هاجیمه موری‌یاسو

قطر: سعد الشیب، طارق سلمان، بسام هشام الراوی، پدرو کوریا، عبدالکریم حسن، بوعلام خوخی(۶۱- سالم الهاجری)، عاصم عمر مادیبو، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس(۷۴- کریم بوضیاف)، اکرم عفیف و المعز علی

سرمربی: فلیکس سانچز

شرح بازی:

تقابل دو تیم شایسته جام ملت‌های آسیا در دیدار نهایی نوید یک دیدار جذاب و مهیج را می‌داد. جدال یک تیم از غرب و یک تیم از شرق آسیا اما بسیار زیبا آغاز شد و قطر که در طول رقابت‌ها نیز بازی‌های چشم نوازی را ارائه داده بود برابر ژاپن نیز بازی را خوب آغاز کرد و این شاگردان فلیکس سانچز بودند در نیمه نخست بدون ترس و بازی محتاطانه با دو گل زیبای المعز علی و عبدالعزیز حاتم به برتری دو گله رسیدند.

قطر در نیمه دوم بیشتر عقب بازی کرد و با ارائه بازی دفاعی سعی در حفظ نتیجه داشت. آنها هرچند در دقیقه ۶۹ بالاخره قفل دروازه‌شان در این رقابت‌ها شکسته شد و یک گل خوردند اما دقایقی بعد روی یک ضربه پنالتی اختلاف را دوباره به دو گل رساندند. قطر در نهایت با کنترل بازی و مقاومت جانانه در نیمه دوم برتری خود را حفظ کرد و برای اولین بار با شایستگی کامل قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۱۲- قطر) - پاس کوتاه اکرم عفیف در محوطه جریمه به المعز علی رسید و او با کنترل توپ و ضربه برگردان به زیبایی دروازه ژاپن را باز کرد و خودش را ۹ گله کرد.

۲-۰ (دقیقه ۲۷- قطر) - پاسکاری پر تعداد قطری‌ها در نهایت موقعیت شوتزنی را پشت محوطه جریمه ژاپن برای عبدالعزیز حاتم فراهم کرد تا او با ضربه‌ای فنی دومین گل زیبای فینال را هم برای قطر به ثمر برساند.

۲-۱ (دقیقه ۶۹- ژاپن) - پاسکاری ریز ژاپنی‌ها در عمق دفاع قطر موقعیت تک به تک را برای مینامینو ساخت تا او با یک ضربه چیپ توپ را از بالای دستان دروازه‌بان قطر تبدیل به گل کند.

۳-۱ (دقیقه ۸۳- قطر) - ارسال کرنر قطری‌ها با ضربه سر مهاجم این تیم به دست یوشیدا برخورد کرد و داور پس از بازبینی صحنه اعلام پنالتی کرد تا اکرم عفیف که دو پاس گل داده بود، این بار خودش گلزنی کند و خیال قطر را بابت قهرمانی راحت کند.

کد خبر 366377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.