فرهنگ و هنر را به دید ارزش افزوده دنبال نکنیم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: باید فرهنگ را برای فرهنگ و هنر را برای هنر دنبال کرد و نه اینکه فرهنگ برای تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی‌عسگر بعد از ظهر امروز (جمعه) در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگ و هنر و گردشگری یکی از اولویت‌های استان اصفهان است چرا که این زیرساخت‌ها میتواند منافع اقتصادی زیادی را برای استان همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ را برای فرهنگ و هنر را برای هنر دنبال کرد و نه اینکه فرهنگ برای تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده مورد توجه باشد، افزود: این یکی از مسائلی است که در طولانی مدت میتواند آسیبزا باشد و به هنر و فرهنگ خدشه وارد سازد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به لزوم ارتقای وضع معیشت اهالی فرهنگ و هنر اضافه کرد: در این رابطه نیازمند این هستیم که سلیقه‌یابی، سلیقه‌شناسی و بازاریابی کنیم تا بتوانیم وضع معیشت هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر را به سطح مطلوبی برسانیم.

وی ادامه داد: امیدوارم در این حوزه‌ها با دیدگاه اقتصادی فعالیت شود، همان‌طور که در گذشته نیز کارهای مناسبی انجام شده، اما لازم است که با تلاش بیشتر این حوزه را گسترش دهیم.

قاضی عسگر افزود: همچنین در زمینه آموزش فرهنگ و هنر لازم است زمان بیشتری صرف شود و مجموعه‌هایی که به عنوان ثمره تلاش چندین ساله در استان اصفهان داریم حفظ شوند و گسترش یابند.

وی با بیان اینکه لازم است توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم گفت: یکی دیگر از حوزه‌هایی که امیدوار هستیم با اینگونه جشنواره‌ها درگیر شود، بحث دیپلماسی هنری و فرهنگی است. زمانی که دشمنان با تمام توان به مقابله با جمهوری اسلامی برآمده و در فکر مشوش جلوه دادن چهره نظام اسلامی هستند، کاری که می‌توانیم بکنیم این است که با دیپلماسی فرهنگی و هنری آثار خود را در تمام جهان به نمایش بگذاریم.

سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر نیز در ژاپن، چین و اروپا فیلم‌های ایرانی طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

کد خبر 366371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.