هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: در رابطه با کالاهای اساسی این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ کمبودی وجود ندارد و دولت در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از صدا و سیما، علی عوض پور در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع نابسامانی قیمت کالاهای اساسی با بیان اینکه تامین و توزیع کالا فرایند مشخص و هویت داری است، گفت: تلاش شده در تامین برخی از کالاها به عنوان کالای اساسی که باید توسط دولت تامین شوند، اهتمام ویژه ای صورت بگیرد و با تخصیص ارز برای این کالاها تغییر قیمتی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه تامین ارز برای کالاها مدیریت شد، اظهار داشت: البته با وجود مدیریت دولت، به هر حال شاهد افزایش قیمت ارز بودیم که در پی آن قیمت کالاها افزایش پیدا کرد. بازار یک فرایند علمی است و باید هم در رابطه با تامین کالا و هم در رابطه با توزیع آن اقدام مربوطه را انجام دهیم.

دبیر کل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید انجام شود، نظارت در بازار است که اتاق اصناف، سیاست هایی را در رابطه با تشدید نظارت با استفاده از ظرفیت های اتحادیه های صنفی و اتاق های اصناف اتخاذ کرده و بازرسی ها انجام می شود.

وی تصریح کرد: البته باید بین گرانی و گران فروشی، تفکیک قائل شویم زیرا به هر حال قیمت کالاها افزایش پیدا کرده است و واحدهای تولیدی و عرضه کننده کالا، قیمت‌هایشان را افزایش داده اند و واحدهای خرده فروشی آخرین زنجیره عرضه هستند.

عوض پور با تاکید بر اینکه باید کالاهای پر مصرف و اساسی را از سایر کالاها جدا کرد، افزود: در رابطه با کالاهای اساسی این اطمینان را به مردم می‌دهیم که هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد و دولت نیز تمام اهتمام خودش را برای تامین این کالاها گذاشته است.

وی با بیان اینکه دولت ۲۴ قلم کالا را در اولویت خود قرار داده است، عنوان کرد: دولت برای تامین این کالا خارج از بروکراسی اداری عمل می کند و حتی در خصوص واردات گمرک نیز اولویت برای این کالاها قائل شده است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران به افزایش قیمت گوشت اشاره کرد و بیان داشت: این افزایش قیمت باعث گلایه اتاق اصناف نیز شده است و با همکاران در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی قیمت گوشت جلسات زیادی داشته ایم تا بتوان قیمت گوشت را مدیریت کنیم.

کد خبر 366348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.