افتتاح ۸۰ پروژه در شهرضا در دهه فجر امسال

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: در دهه فجر امسال باجود همه مشکلات ۸۰ پروژه با اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا اظهار کرد: با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم ایران در اوج اقتدار و شکوه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مردم ایران در برهه‌ای از زمان تصمیم گرفتند تا سرنوشت خود را در دست گرفته و از حکومت استبدادی و انفرادی رها شوند، بنابراین جنبش‌های مانند تحریم تنباکو، نهضت مشروطه، ملی کردن صنعت نفت، قیام ۱۵ خرداد و در نهایت انقلاب اسلامی را ایجاد کردند.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: آسیب‌شناسی جنبش‌های یک قرن اخیر نشان می‌دهد  به دلیل نبود رهبری واحد و وحدت کلمه همه دستاوردهای جنبش‌ها از بین می‌رفت.

رفیعی‌نژاد خاطرنشان کرد: در کنار همه دلایل مذهبی، اجتماعی و اقتصادی، رهبری واحد و اتحاد ملی مردم ایران را در انقلاب اسلامی برای به‌دست گرفتن سرنوشت خود یاری داد.

وی با بیان اینکه تحقیرهای تاریخی مردم ایران در چند قرن گذشته باعث شد برای رهایی از ظلم و ستم قیام کنند و برای احیای حکومت علوی تلاش کنند تصریح کرد: انقلاب اسلامی ثمره تلاش یکصد ساله ملت ایران برای دستیابی به استقلال و آزادی بود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه پیروزی انقلاب، نظم دروغین و ذهن‌ساخته بلوک غرب و شرق را از بین برد یادآور شد: دشمنان از ابتدای دوران پیروزی انقلاب با کارشکنی‌های فراوان مانند حمایت از گروه‌های جدایی‌طلب، ترو مردم و مسئولان، تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم‌های اقتصادی تلاش کردند تا با آن مقابله کنند، اما به دلیل وجود رهبری قاطع و حمایت مردم شکست خوردند.

رفیعی‌نژاد با اشاره به فرارسیدن دهه فجر تأکید کرد: این دهه فرصت مناسبی برای بازخوانی تاریخ انقلاب است. لازم است شناخت نسل‌های بعدی را نسبت به انقلاب افزایش دهیم، زیرا انقلاب اسلامی فرایندی است که نتایجش در طول تاریخ استمرار دارد پس باید آرمان‌های آن نیز حفظ شود.

وی با تأکید بر اهمیت شناساندن دقیق انقلاب و مفاهیم آن به نسل‌های آینده اظهار کرد: اگر در این زمینه کوتاهی شود جوانان و نوجوانان در آینده ممکن است قدر زحمت و دست‌رنج پیشکسوتان انقلاب را ندانند.

روحیه استکباری دشمن انقلاب

فرماندار شهرضا با تأکید بر اهمیت شناخت دوستان و دشمنان انقلاب یادآور شد: تاریخ چهل‌ساله انقلاب یاران و مخالفان انقلاب را به ما شناساند. روحیه استکباری، دشمن ما و روحیه عدالت‌طلبی دوست ماست.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه وحدت داشتن درباره مسائل کلان کشوری مغایر با پذیرش نظرات متفاوت نیست یادآور شد: باید هوشیار باشیم تا دچار انحراف و رکود در مسیر انقلاب نشویم.

بی‌تفاوتی، سم مهلکی برای حیات انقلاب

فرماندار شهرضا با بیان اینکه بی‌تفاوتی مردم نسبت به سرنوشت خود سم مهلکی برای حیات انقلاب است و در طول تاریخ انحراف انقلاب‌ها از مسیر اولیه و ایجاد و تقویت دیکتاتوری‌ها در نتیجه بی‌تفاوتی مردم درخصوص مسائل جاری کشورها بوده است افزود: مهمترین آسیب انقلاب تفرقه و درگیر شدن در معضلات داخلی نظام است.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه آزادی از مهمترین خواسته‌های مردم در طول مبارزات انقلاب بوده است اظهار کرد: اگر آزادی باشد امنیت همه‌جانبه هم تأمین می‌شود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در بخش‌های مختلف تصریح کرد: ایران جزو ۱۰ کشور برتر در فن‌آوری هسته‌ای و در حوزه فن‌آوری نانو رتبه نخست منطقه را دارد.

رفیعی‌نژاد با اشاره به افزایش انشعاب برق از هشت هزار در قبل از انقلاب به بیش از ۸۲ هزار در شرایط فعلی اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها پنج روستای شهرستان انشعاب برق داشتند، اما اکنون همه روستاها از این نعمت برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال باجود همه مشکلات ۸۰ پروژه با اختصاص اعتبار ۳۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که ۷۶ پروژه آماده بهره‌برداری و چهار تا کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار شهرضا اضافه کرد: از مجموع ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص داده شده برای ایجاد پروژه‌های دهه فجر امسال ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طرف بخش خصوصی، بیش از ۱۶ میلیارد تومان از طرف دولت و یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات اعطایی تأمین شده و زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر را فراهم کرده است.

رفیعی‌نژاد گفت: شهرضا در دهه فجر امسال رتبه دوم استان را در افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی کسب کرده است.

کد خبر 366343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.