۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱
اصفهان پایتخت اسکیت ایران است

دبیر هیئت اسکیت استان اصفهان گفت: اسکیت اصفهان در کشور حرف اول را می زند و ۹۰ درصد مدال‌های ایران در مسابقات جهانی را اصفهانی‌ها کسب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات استانی اسکیت فری استایل به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جمعه -۱۲ بهمن ماه- در ورزشگاه گل نرگس اصفهان برگزار شد. در این مسابقات شرکت‌کنندگان در دو بخش بانوان و آقایان و از رده سنی ۶ سال تا ۲۶ سال به رقابت پرداختند،   که در بین آن‌هابازیکنان ملی‌پوش نیز حضور داشتند.  

شهرام اکبری، دبیر هیئت اسکیت استان اصفهان در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مسابقات ورزشی ۴۰ سال افتخار با همکاری سازمان فرهنگی، تفریحی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و هیئت‌های ورزشی در اصفهان برگزار می‌شود که یکی از این رشته‌ها اسکیت و شاخه فری استایل است؛  اسکیت اصفهان در کشور حرف اول را می‌زند و ۹۰ درصد مدال‌های ایران در مسابقات جهانی را اصفهانی‌ها کسب می‌کنند.

اکبری با اشاره به برگزاری مسابقات جام طلایی اسکیت فری‌ استایل، اظهار کرد: در یک سال گذشته سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری حمایت‌های زیادی داشت و نخستین‌بار است که این سازمان مسابقات را برگزار می‌کند و در این دوره حدود ۲۷۰ ورزشکار به رقابت می‌پردازند. حدود ۱۰۰ مدال در این مسابقات توزیع می‌شود که در رده زیر ۱۰ سال به تمام شرکت‌کنندگان مدال داده شد تا بیشتر ترغیب شوند که در این رشته فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار است، گفت: در بخش بانوان لعیا عربی که مقام سوم آسیا و  مدال نقره و برنز جهانی را در کارنامه خود دارد، در بخش بانوان این مسابقات رتبه ششم را به دست آوردو استعدادهایی شناسایی شد که رتبه‌های اول تا سوم را کسب  کردند.  

دبیر هیئت اسکیت استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های این هیئت،  تصریح کرد: هدف ما حفظ جایگاه اصفهان در اسکیت کشور است. حیطه کاری ما استانی است و هرکاری از دستمان بر می‌آمد،  انجام دادیم؛  امسال حدود ۲۰۰ میلیون پاداش و جایزه به ورزشکاران اهدا کردیم؛  در اعزام‌ها نیز با کمک خیرین ورزشی سعی داشتیم مشکلات  را حل کنیم ضمن اینکه مسابقات نیز به طور مداوم در تمام گرایش‌ها برگزار شده است.  

پرورش قهرمان جهان تا سال ۱۴۰۲

مسعود سبقت‌الهی، رییس کمیته اسکیت فری استایل استان اصفهان درباره این شاخه از اسکیت، اظهار کرد: اصفهان پایتخت اسکیت ایران و رشته فری استایل هم گل سرسبد رشته‌های اسکیت است؛  قهرمانان جهانی ایران از اسکیت اصفهان هستند که توانستند افتخارات زیادی را برای کشور کسب کنند. از همین رو در معرفی و پیشرفت این رشته در اصفهان بسیار مصر هستیم.  

وی هدفگذاری این مسابقات را استعدادیابی و پرورش این استعدادها تا سال ۱۴۰۲ دانست و اضافه کرد: در سطح استان مسابقات زیادی برگزار شده و در هر مسابقه حدود ۲۰۰ شرکت‌کننده حضور داشتند که این نشان از شناخته شدن این رشته در بین خانواده‌ها است؛  هدف ما این است تا سال ۱۴۰۲ قهرمانان جهانی پرورش دهیم و این پتانسیل قطعاً در استعدادهای اصفهان وجود دارد.

احسان حبیب‌آبادی، مربی تیم ملی اسکیت که از نزدیک شاهد برگزاری این مسابقات بود درباره برپایی این برنامه به خبرنگار ایمنا، گفت: برنامه‌ریزی این مسابقات به همت هیئت اسکیت استان انجام و مسابقات با حمایت شهرداری برگزار شد؛  در واقع برنامه استراتژیکی درنظر گرفته شده تا سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، بازیکنان قوی که تا آن زمان وارد رده سنی کمتر از ۱۶ سال می‌شوند، جایگزین بازیکنان کنونی شوند.

حبیب‌آبادی ادامه داد: با توجه به اینکه اسکیت استان اصفهان قطب ایران و حتی آسیا و جهان است،  بر همین اساس برنامه‌ریزی کردیم که مدال آوران آینده هم از اصفهان باشند و برای ایران افتخار آفرینی کنند.  

وی درباره استعدادیابی جوانان و نوجوانان خاطر شان کرد: با یک یا دو مسابقه نمی‌توان استعدادی را شناخت؛  در طول سال جاری پنج دوره مسابقه برگزار کردیم و بازیکنان را به چالش کشیده شدند؛ مطمئناً سال آینده هم پنج یا شش دوره مسابقه خواهیم داشت تا بار دیگر این استعدادها به چالش کشیده شوند و خانواده‌ها بدانند بازیکنان باید پیشرفت کنند و نمی‌توانند در حالت سکون باشند.  

مربی تیم ملی اسکیت افزود: در اردیبهشت ماه سال آینده مسابقات انتخابی تیم ملی را در پیش داریم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم اصفهانی‌ها بار دیگر در مسابقات انتخابی، رکورهای خوبی از خود به جا بگذارند.  

حبیب آبادی با اشاره به رده‌های سنی کودکانی که در این مسابقات شرکت می کنند، تصریح کرد: برای نخستین‌بار در کل کشور تمام شرکت کنندگان مسابقات شش، هفت و هشت سال مدال دریافت می کنند؛ چالش مسابقه در این رقابت‌ها مطرح نیست و بیشتر سعی در بازنمایی محیط مسابقه برای بازیکنان داشته ایم.  

وی اظهار کرد: وقتی یک نفر یا تیمی پیشرفت می کند نتیجه کار جمعی است. در حال حاضر که اصفهان در اسکیت استان پیشرفت کرده نتیجه حمایت های دستگاه های مختلف مانند فدراسیون اسکیت، اداره ورزش و جوانان استان و هیئت اسکیت استان است که از آن‌ها تشکر می‌کنم.

کد خبر 366342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.