کشف مزرعه ۷۰ هکتاری خشخاش صحت ندارد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به ادعای وزیر ارتباطات در مورد کشف مرزعه ۷۰ هکتاری خشخاش در کشور واکنش نشان داد.

به گزارش ایمنا، سردار مسعود زاهدیان  درباره توئیت اخیر وزیر ارتباطات درباره کشف یک مزرعه ۷۰ هکتاری خشخاش به وسیله رصد ماهواره‌ای گفت: به نظرم می‌رسد اشتباهی در انعکاس این خبر صورت گرفته است و خبر اعلام شده دقیق یا صرفاً مربوط به کشور ما نبوده است.
وی ادامه داد: ماهواره‌ای که دوستان با آن کار می‌کنند، کل منطقه غرب آسیا و کشورهایی مانند ایران، افغانستان، ترکیه و … را پوشش می‌دهد و به عبارتی کشورهای دیگر نیز در این منطقه هستند و رصدی که صورت گرفته هم مربوط به این منطقه است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه بیشترین تولید مواد مخدر افغانستان در حاشیه مرز با کشور ماست، گفت: احتمالاً ماهواره‌ای که اقدام به رصد کرده، گزارشی از کل منطقه که افغانستان هم در آن قرار دارد، داده است و به نظر می‌رسد که دوستان در جمع بندی موضوع اشتباه کرده‌اند.

زاهدیان اضافه کرد: در برخی فصول سال، گیاهانی مانند شقایق وحشی رشد می‌کند که احتمالاً طیف‌های نوری آن با توجه به رنگی که شبیه گیاه خشخاش دارد، ماهواره‌ها را دچار اشتباه کرده است.

وی درباره اینکه آیا پلیس مساله مزرعه ۷۰ هکتاری را رد می‌کند، گفت: اینکه ۷۰ هکتار مرزعه خشخاش در کشور باشد، انگار پلیس خواب است، درحالی که ما اشراف اطلاعاتی خوبی داریم و چنین چیزی صحت ندارد.
زاهدیان درباره اینکه آیا گزارشی در این خصوص به پلیس ارائه شده نیز گفت: چنین چیزی به این شکل ما نداشتیم و گزارش و مستنداتی هم در مورد آن به ما ارائه نشده است.

کد خبر 366308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.