تاج‌الدین: هتل جهانگردی اصفهان بازسازی می‌شود

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دوباره هتل جهانگردی اصفهان با مشارکت و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

ناهید تاج الدین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه استان اصفهان پس از تهران و خراسان رضوی بیشترین درصد بازنشستگان کشور را دارد، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد بازنشستگان استان در شهر اصفهان زندگی می‌کنند اما متاسفانه خانه امید برای بازنشستگان اصفهان وجود ندارد و در کل استان فقط چهار خانه امید در شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد، شهرضا و آران و بیدگل تأسیس شده است.

تاج الدین ادامه داد: چندی پیش مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای احداث خانه امید در اصفهان اقدام کرد و کلنگ احداث این پروژه در باغ غدیر اصفهان زده شد. با پیگیری و نظر بازنشسته‌های استان قرار شد که خانه امید اصفهان در دو طبقه ساخته شود که با این نظر موافقت شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: راه اندازی دومین خانه امید اصفهان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص با شهردار اصفهان جلسه‌ای برگزار می‌شود تا دومین خانه امید نیز کلنگ زنی و ساخت و ساز آن انجام شود.

تاج الدین گفت: خانه امید مجموعه‌ای برای ارائه تسهیلات و خدمات رفاهی، تفریحی، ورزشی و حمایتی به بازنشستگان است.

افزایش بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین از افزایش بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری خبر داد و گفت: سال گذشته مبلغ ۳۰ هزار میلیارد در لایحه بودجه ۹۷ برای این مهم پیشنهاد شده بود اما در نهایت به نتیجه نرسید. امسال نیز در لایحه بودجه دو هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود که با توجه به تورم و مشکلات معیشتی بازنشستگان در سال جاری، با پیگیری کمیسیون اجتماعی مجلس مبلغ هشت هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در صحن کمیسیون تلفیق تصویب شد.

تاج الدین با بیان اینکه همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و رفع مشکلات معیشتی آنها نظر مثبتی دارند، ابراز امیدورای کرد: با پیگیری اعضای کمیسیون تلفیق رقم بودجه در نظر گرفته شده از هشت هزار میلیارد تومان به ۱۵ هزار میلیارد تومان برسد، با وجود اینکه همان مبلغ نیز جوابگوی مشکلات معیشت بازنشستگان نیست.

کنارگذر شرق به زودی افتتاح می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین به جزییات برنامه زمان بندی، نحوه اجرا تکمیل کنارگذر شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: این پروژه سه فاز عمرانی دارد که صندوق بازنشستگی کشوری با مشارکت وزارت ره و شهرسازی و سازمان تأمین اجتماعی برای احداث فاز یک و دو آن (حدود ۷۰ درصد) سرمایه گذاری کرده‌اند که با تزریق اعتبار تا پایان شهریور ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید و فاز سوم نیز در ادامه تکمیل می‌شود.

تاج الدین تصریح کرد: این پروژه به طول ۹۳ کیلومتر فقط مختص اصفهان نیست و اتصال ایمن آزادراهی بین شمال و جنوب اصفهان و استان‌های همجوار است.

بازسازی هتل جهانگردی اصفهان

وی همچنین به راه اندازی دوباره هتل جهانگردی اصفهان با مشارکت و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد و گفت: حدود دو سال پیش این هتل فعال با داشتن ۳۰ کارمند به دلایل ناگوار تعطیل و تخریب شده بود که با پیگیری و سرمایه گذاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هتل جهانگردی اصفهان بازسازی می‌شود؛ برای این مهم از صندوق توسعه ملی وامی کم بهره اخذ و پس از راه اندازی مجدد به بازنشستگان کشوری در این خدمات ارائه خواهد شد.

کد خبر 366297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.