زندآور: رسانه نباید بی اعتمادی را رواج دهد

رییس خانه مطبوعات گفت: رسانه نباید بی اعتمادی را رواج دهد چرا که برای برقراری این انقلاب بسیاری از افراد جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا نشست چهاردهه تجربه رسانه انقلاب اسلامی صبح امروز _پنجشنبه ۱۱ بهمن_ در کتابخانه مرکزی برگزار شد در این نشست میراحمد زنداور، رییس خانه مطبوعات و عضو شورای شهر اظهار کرد: رسانه نیازمند آن است که به یک سو و هدف رهنمون گردد و برای این همدلی نیازمند برنامه ریزی هستیم.

وی معتقداست که ابزاری که در دست اهل رسانه است به درستی از آن استفاده نمیشود اهالی رسانه قدرت جابجایی هرگونه قدرت را داراست و گاهی دچار چالش میگردیم چراکه اهل رسانه به مشکلات و مسائل اجتماعی به بررسی و می پردازد و به مشکلات و مسائل کاری و شخصی خود نمی پردازد.

زندآور افزود:در طول یکسال گذشته در عرصه مطبوعات از برنامه های خوبی همانند برنامه های فرهنگ رسانه بهره مند بوده ایم همچنین سطح این جلسات بسیار بالا بوده است.

رییس خانه مطبوعات گفت:امکانات شهربرای مردم است و رسانه برای رفاه حال و معیشت و راهنمایی مردم تحرک می کنند و به همین علت امکانات شهر در خدمت روزنامه نگاران است همچنین شورای شهر به همکاری با روزنامه نگاران می پردازد.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات برنامه های آموزشی تدارک دیده است چرا که اهالی رسانه باید بروز باشند، گفت: باید برای توسعه شهر،مطبوعات و رشد رسانه چیزهایی که داشته ایم را پاس بداریم و بزرگان این عرصه را حفظ کنیم توسعه زمانی رخ خواهد داد که گذشته و آینده در کنارهم گام بردارند 

زندآور افزود: در کشور و شهرهای مختلف رسالت سنگینی بر دوش رسانه است و زمانی که مردم از وضعیت جامعه ناراضی اند این وظیفه رسانه است که با مردم صحبت کند و واقعیت را شفاف کند.

رییس خانه مطبوعات تصریح کرد:روزنامه نگاران باید بدانند در رسانه چه می گذرد و امروز روز سیاه نمایی نیست و نباید نگاه را نسبت به حاکمان تغییر داد چرا که مردم فکرمیکنند مسئولان به دنبال حل مشکلات نیستند.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که مشکلات موجود به علت تحریم های موجود است نه مسئولان چرا که مسئولان در جایگاهی نیستند که ظلم کنند و رسانه نباید بی اعتمادی را رواج دهد چرا که برای برقراری این انقلاب بسیاری از افراد جان خود را ازدست داده اند.

زندآور خاطرنشان کرد:امیدواریم که با ایجاد وحدت و ندادن اختیار به دیگران در رسانه تحول و تغییرراشاهد باشیم و بتوان این رسالت سنگینی که بر دوش اهل رسانه است را به درستی انجام دهیم.

در ادامه این نشست فضل الله صلواتی به تفسیر سوره الرحمن پرداخت و خطاب به خبرنگاران گفت: قلم می نویسد چراکه دنبال تعامل با دنیا هستیم قلم عنایت الهی است که نصیب هرکسی نمیگردد و باید قدر دست و فکروقلم خود رابدانید چراکه لطف خدااست که فکرشمارا با حقیقت آشنا کرده است و اندیشه و قلم در راه آزادی و انقلاب دموکراسی صرف شود

کد خبر 366278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.