۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
روی سنگ‌بندها راه نروید

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که با توجه به فشار آب موجود در اطراف سنگ‌بندهای رودخانه زاینده رود از تردد روی این بخش خودداری کنند.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حوادث مرتبط با بازگشایی رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: همه از بازگشایی مجدد رودخانه زاینده رود خوشحالیم اما باید توجه داشت که در کنار شادی در این خصوص مراقب ایمنی خود و خانواده نیز باشیم.

وی با بیان اینکه به دنبال بازگشایی رودخانه زاینده‌رود افزایش حوادث مربوط به رودخانه نیز گزارش شده است ادامه داد: طی ۲۴ ساعت اخیر امدادرسانی به ۱۵ مورد حادثه غرق شدگی در آب توسط نیروهای آتش‌نشانی انجام شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اغلب حوادث در هنگام عبور از روی سنگ بندها و همچنین عبور از زیرپل‌ها و نشستن روی پایه‌های پل خواجو اتفاق افتاده است اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم برای حفظ سلامتی خود از حرکت روی سنگ‌بندها خودداری کنند.

وی استفاده از جلیقه هنگام استفاده از قایق را نیز ضروری دانست و گفت: همچنین شهروندان نباید خودروهای خود را در حاشیه رودخانه به دلیل جذب بالای خاک پارک کنند چرا که در غیر این صورت احتمال غرق شدن خودرو بالا است.

کاوه آهنگران با بیان اینکه جلوگیری از تردد کودکان در حاشیه رودخانه نیز باید مورد توجه باشد، ادامه داد: کودکان سبک وزن هستند و آب به راحتی آنها را همراه خود می‌برد و در این شرایط خانواده‌ها باید با تماس با ۱۲۵ نسبت به نجات کودکان اقدام کنند.

وی به استقرار چهار اکیپ ویژه امداد و نجات در حاشیه رودخانه زاینده‌رود در مدت بازگشایی این رودخانه اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی چهار اکیپ امداد و نجات که شامل ۲۰ غواص و تجهیزات کافی است در اطراف رودخانه در حالت آماده باش هستند.

کد خبر 366269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.