نوروزی: مسافران مترو با جاری شدن زاینده رود ۱۶ درصد افزایش یافت

شهردار اصفهان گفت: روز گذشته به دلیل باز شدن آب زاینده رود، تعداد مسافران مترو ١۶ درصد افزایش یافته و ٧٧ هزار سفر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز ( پنجشنبه) در مراسم رسمی ویژه برنامه‌‎های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، افتخاری است که توفیق آن نصیب همه ما شده است و تلاقی آن با باز شدن زاینده رود که شور و نشاط در مردم ایجاد کرده است را هم باید به فال نیک گرفت؛ امیدواریم بتوانیم با تداوم آب در زاینده رود امید را در بین مردم زنده کنیم.

وی با بیان اینکه ستاد دهه فجر از مهرماه امسال در شهرداری اصفهان آغاز به کار کرد افزود: شعار سراسر کشور امسال "افتخار به گذشته و امید به آینده" است. در گذشته شعار استقلال‌ سر دادیم و خواستار آزادی در چارچوب مقررات و خواستار جمهوری اسلامی شدیم که خواسته همه ما بود و خوشحالیم که امروز انقلاب به چهل سالگی رسیده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ما همواره به آینده امید داریم تصریح کرد: ۴۰ دلالت بر تکامل دارد، چهل سالگی آغاز یک حرکت دقیق تر، منطقی تر و تکامل یافته تر است.

نوروزی با اشاره به بازگشایی زاینده رود ادامه داد: روز گذشته به دلیل باز شدن آب زاینده رود تعداد مسافران مترو ١۶ درصد افزایش یافته و ٧٧ هزار سفر انجام شده است که از این بابت بسیار خوشحالیم.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد برنامه های شهرداری در دهه فجر، گفت: رویکرد شهرداری در این ایام بازنمایی هویت ایرانی و اسلامی است؛ سیاست مدیریت شهری این است که با حفظ حقوق شهروندی و احترام به همه شهروندان در همه مناطق شهرداری و نقاط شهر، مردم در جریان این برنامه‌ها قرار گیرند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بیش از ٣٠٠ عنوان برنامه شهری فراگیر شامل دو هزار اجرا در این ایام از سوی شهرداری برگزار می شود، تاکید کرد: برنامه‌های منطقه‌ای و محلی با مشارکت مردمی برگزار می‌شود؛ برنامه مشارکتی که هم هزینه‌ها را کاهش داده و هم کیفیت برنامه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: همواره به آینده امید داریم و برنامه‌های شهرداری در دهه فجر هیچ محله ای را فراموش نکرده است.

مردم اصفهان، زنده‌رود را به طور دائمی می‌خواهند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این آیین ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حدود سه سال است که به اتفاق چهار نماینده دیگر در مجلس شورای اسلامی مشکلات مربوط به اصفهان را دنبال می‌کنیم؛ آستانه پیروزی انقلاب اسلامی را که با زنده شدن زاینده رود توام شده را به فال نیک می گیرم با این وجود باید با صدای بلند به دولت اعلام کنیم که بازشدن زاینده رود پس از حدود ۲۰ ماه، آن‌هم به مدت ۲۰ روز مشکلات مردم اصفهان را حل نمی‌کند.

ناهید تاج الدین با بیان اینکه مردم اصفهان زنده رود را به طور دائمی زنده می‌خواهند اضافه کرد: در صورتی که مدیران ما نگاه ملی به موضوع زاینده رود داشته باشند مشکل این رودخانه حل می‌شود؛ مشکلی که برای زاینده رود به وجود آمده ناشی از خشکسالی نبوده بلکه ناشی از عدم مدیریت و عدم اجرای قوانین بر روی حوضه آب است.

وی اظهار امیدواری کرد: تمام کسانی که می‌توانند در مسیر انقلاب اسلامی حرکاتی مثبت انجام دهند با کمک پروردگار این گام‌ها را بردارند تا شرمنده مردم، شهدا و خانواده های آنان نباشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی قوانین را برای حل این مشکل مصوب کرده اما در کمال تاسف اجرایی نمی شود. اصلی ترین مشکلی که طی سه سال گذشته توسط نمایندگان مردم اصفهان در مجلس پیگیری شده موضوع زاینده رود بوده که امیدوارم نه تنها مشکل این رودخانه بلکه مشکلات دیگر مانند پروژه‌هایی که سالها است روی زمین مانده را حل کنیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون کنار زاینده رود نشاط بسیار خوبی حاکم شده که جا دارد از مسئولان شهرداری که بر افزایش شادی و نشاط مردم تلاش می کنند تشکر کنم.

به گزارش ایمنا، ادای احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی در محضر مردم شهید پرور اصفهان به ویژه خانوده معظم شهدا و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجرای سرود ملی، تکریم از خانواده معظم شهیدان اکبر، محمد و ابوالفضل فخفوری و اهدای حلقه گل به مادر شهیدان توسط شهردار اصفهان، اجرای گروه سرود مولا و اجرای سناریو پاکت به همراه جلوه های ویژه از جمله برنامه های جانبی آیین استقبال از برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی توسط شهرداری اصفهان بود.

کد خبر 366263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.