طرح جامع مبارزه با مواد مخدر در دست اجرا است

سرپرست فرمانداری اصفهان گفت: طرح جامع مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اصفهان با همکاری بخش‌ها، شوراها و دهیاران در روستاهای کشور در حال اجرا است، همچنین در شورای مبارزه با مواد مخدر طرح اشتغال معتادان تدوین شد تا بتوانیم در کاهش میزان اعتیاد سهم مؤثری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریبرز امیری صبح امروز (پنجشنبه) در همایش مشترک بخشداران، اعضای شورای اسلامی شهر، روستا، بخش و دهیاران شهرستان اصفهان با موضوع پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی با تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: در آستانه چهلمین سال انقلاب هستیم، عدد ۴۰ به معنای پختگی و کامل شدن است و دشمنان بسیاری این خیال باطل را داشتند که جشن چهلمین سال انقلاب برگزار نمی‌شود این درحالی است که امسال این مراسم باشکوه‌تر از قبل برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از سه موهبت الهی برخوردار است افزود: باید سه موهبت بزرگ را قدر بدانیم که این سه موهبت شهدای والا مقام، ولایت و مردم همواره در صحنه هستند که هرسه این ها باعث به ثمر رسیدن این انقلاب شد.

سرپرست فرمانداری اصفهان با تأکید بر دوری از ایجاد حس ناامیدی در مردم گفت: در سال‌های اخیر سیاستگذاری‌های جمهوری اسلامی ایران همواره بر جهاد برای مبارزه با اعتیاد بوده است که استراتژی‌های بسیاری از سال ۵۲ تا ۹۲ با عنوان مبارزه با عرضه و تقاضا بوده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم استراتژی‌های اجتماعی در خصوص موضوعات آسیب‌های اجتماعی و به خصوص بحث اعتیاد با عنوان اولین اولویت در موضوع آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شد.

امیری با تأکید بر لزوم همکاری نهادهای مردمی و مدنی در کاهش میزان اعتیاد اظهار کرد: مصداق تشکل‌های مردمی شوراهای شهر و روستاها است که همه این تشکل‌های مردمی و این نهادها به واقع جزء سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند.

وی با اشاره به تأکید برنامه ششم توسعه در مبارزه با مواد مخدر افزود: طرح جامع مبارزه با مواد مخدر با همکاری بخش‌ها، شوراها و دهیاران در روستاهای کشور در حال اجرا است، همچنین در شورای مبارزه با مواد مخدر طرح اشتغال معتادان تدوین شد تا بتوانیم در کاهش اعتیاد سهم مؤثری داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری اصفهان درمان اعتیاد را سخت، پیچیده و پرهزینه دانست و تصریح کرد: باید خانواده ها به کمک معتادان بیایند و سعی همه والدین و خانواده‌ها باید بر این باشد که جزء خانواده‌های معتادساز نباشند، در سال ۹۲ به خاطر اهمیت این موضوع وزیر کشور دو حکم برای فرمانداران ابلاغ کرده است که یکی حکم فرماندار و دیگری رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بود و این خود نشانگر اهمیت مبارزه با مواد مخدر است.

کد خبر 366260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.