آزادی و امنیت زنان؛ مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی

یک کارشناس علوم سیاسی و استاد دانشگاه گفت: نظام سابق از زنان به عنوان یک ابزار جنسی استفاده می کرد، اکنون پیشرفت زنان کشور ما در عرصه های مختلف همچون حضور در دانشگاه بیش از مردان است و امکان این را دارند کاملا امن و بدون نگرانی از نقطه ای در کشور به نقطه دیگر بروند.

سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امام خمینی(ره) اشک دو رییس جمهور ایالات متحده را درآورد اظهار کرد: همه مقامات استکبار جهانی از جمله رییس جمهورهای آمریکا عملا دل خوشی از نظام اسلامی حاکم در ایران ندارند و در طول این چهل سال همواره در پی نابودی آن بوده اند.

وی افزود: سیاست های استکبار جهانی شکست خورده و سیاست های انقلاب اسلامی در همه عرصه ها پیروز شده است و همین نشان دهنده پیروزی انقلاب اسلامی بر استکبار جهانی است و در بسیاری موارد مقامات استکبار جهانی به این شکست و پیروزی ها اعتراف کرده اند.

این کارشناس علوم سیاسی و استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: دستاوردهای زیادی در زمینه حقوق بشر برای انقلاب اسلامی وجود دارد و در حالی که نظام سابق از زنان به عنوان یک ابزار جنسی استفاده می کرد اکنون پیشرفت زنان کشور ما در عرصه های مختلف همچون حضور در دانشگاه بیش از مردان است و امکان این را دارند کاملا امن و بدون نگرانی از نقطه ای در کشور به نقطه دیگر بروند و این مهم در نظام شاهنشاهی قابل اجرا نبود.

حسینی افزایش آزادی زنان در کشور را ناشی از تعادل حقوق بشر میان مردان و زنان از بعد از انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از دستاورد های انقلاب اسلامی در زمینه حقوق بشر، ارتقا سطح آزادی بیان در جامعه است و این موضوع به شکلی است که همه افراد به صورت آزادانه در بستر اجتماع افکار خود را بروز می دهند و عملی می کنند.

وی افزود: امکان انتقاد از بسیاری مسئولان کشور حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط مردم، موضوعی است که نشان دهنده سطح بالای حقوق بشر و آزادی بیان در جامعه ایران است و انتقاد مردم در این دوره موجب برخورد مسئولان با آنها نمی شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: توانایی مردم در گزینش نامزد ریاست جمهوری دلخواه در انتخابات ها از مهم ترین دستاورد های حقوق بشری انقلاب اسلامی محسوب می شود و این در حالی است که در بسیاری از انتخابات ها مردم به افراد مد نظر خود رای داده‌اند و رهبر انقلاب با پذیرش رای مردم، منتخب مردم را تنفیذ کرده است.

حسینی با اشاره به حمایت همه جانبه رهبر انقلاب از رای مردم اضافه کرد: فعالیت ادیان و اقوام مختلف همچون مسیحیت، یهود و زرتشت از جمله امکانات حقوق بشری است که انقلاب اسلامی در اختیار اقلیت های مذهبی قرار داده است و این نوع از امکانات برای اقلیت ها در هیچ کجای دنیا میسر نشده است.

کد خبر 366252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.