یک روز با سیستم حمل و نقل عمومی هلسینکی

هلسینکی، پایتخت فنلاند به داشتن سیستم‌های حمل و نقل عمومی عالی مشهور است که در طول همه فصول سال خدمات ارائه می‌دهند و آشنایی با آن‌ها می‌تواند برای گردشگران این شهر مفید واقع شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از جمله این سیستم‌ها می‌توان به اتوبوس، مترو، تراموا، کشتی و قطار محلی اشاره کرد. از سوی دیگر در طول تابستان حضور دوچرخه‌سواران در این شهر پدیده‌ای رایج و معمول به حساب می‌آید. از آنجایی که یکی از مهم‌ترین مسائل پیش رو برای گردشگران یک شهر، امکانات حمل و نقل و تسهیلات برای جا به جایی است، شهرت حمل و نقل عمومی مناسب هلسینکی می‌تواند برای گردشگران این شهر نکته‌ای حائز اهمیت تلقی شود. بنابراین در ادامه به ارائه اطلاعاتی مفید در زمینه سیستم حمل ونقل عمومی منطقه شهری هلسینکی برای گردشگران می‌پردازیم.

بلیط ها و کارت های مسافرتی

در هلسینکی کارت‌هایی موسوم به HSL  وجود دارند که برای استفاده از حمل ونقل عمومی در شهر تدارک دیده شده اند. تهیه این کارت‌ها با کمک راهنمایان ESN Helga  (گروه فعال بین المللی که سازماندهی سفرهای مختلف را برعهده دارند) به سادگی امکان‌پذیر است. بدون این کارت های مسافرتی شما مجبورخواهید بود، بلیط های عادی تهیه کنید که بسیار گرانتر از کارت های مسافرتی خواهند شد.

کارت مسافرتی HSL یک کارت الکترونیکی است که می توان آن را برای مدت زمان اقامت در شهر ( حداقل ۱۴ و حداکثر ۳۶۵ روز) شارژ کرد. چنانچه شارژ کارت تمام شود، می توان مجدد آن را از طریق کیوسک یا در ایستگاه های مترو شارژ کرد. اگر می خواهید در این رابطه از تخفیف دانشجویی برای سفر خود بهره مند شوید ( ۵۰% تخفیف) باید یک فرم مخصوص دانشجویی را پر کنید. این فرم ها را می توانید در پاکت خوش آمد گویی، که هنگام ورود به فنلاند به شما داده می شود بیابید.

از داشتن یک بلیط معتبر مطمئن شوید زیرا جریمه نقدی نداشتن آن ۸۰ یورو بعلاوه قیمت یک بلیط می باشد. چنانچه پول نقد ندارید، می توانید از بلیط های اینترنتی استفاده کنید. این بلیط ها قابل استفاده برای تراموا، مترو، قطارهای محلی و کشتی ها هستند و قیمت هر بلیط دو یورو است. برای دریافت بلیط از طریق تلفن همراه خود می توانید به اینترنت سونرا، سونالانی، و تل فنلاند متصل شوید. قبل از ورود به قطار، تراموا، مترو یا کشتی باید بلیط را دریافت کرده باشید در غیر اینصورت اجازه ورود به شما داده نخواهد شد.

طراحی سفر اینترنتی

یک طراح سفر اینترنتی خوب برای شهر هلسینکی وجود دارد که به شما کمک می کند برای استفاده از شبکه حمل ونقل عمومی شهری به خوبی برای سفر خود برنامه ریزی کنید. این طراح سفر را می توانید در وبسایت HSL یا از طریق لینک http://www.reittiopas.fi/en بیابید. حمل و نقل منطقه هلسینکی (HSL) هر ساله دو عدد کتابچه شامل جدول زمانی سیستم حمل و نقل منتشر می کند.

شما می توانید این کتابچه ها را به صورت رایگان از مراکز خدماتی HSL تهیه کنید. از طریق این کتابچه ها می‌توانید حتی از جدول زمانی قطارهای محلی نیز با خبر شوید. مرکز خدمات HSL که در ایستگاه متروی مرکزی شهر  قرار دارد، دوشنبه ها تا پنجشنبه ها از ساعت ۱۹:۰۰ ـ ۷:۳۰ ، جمعه ها از ساعت ۱۷ ـ ۷:۳۰ و شنبه ها از ساعت ۱۰ الی ۱۵ باز و آماده برای پاسخگویی به نیاز مسافران است که برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت HSL مراجعه نمایید؛ در این سایت می توانید به طور کلی به اطلاعات مربوط به حمل ونقل عمومی دست یابید. همچنین تمام تغییرات احتمالی برای جدول زمانی و مسیرها نیز در این سایت قابل دسترسی هستند.

کد خبر 366236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    1 0
    ای کاش روزی ایران ما نیز چنین شود