گرانی‌ها نباید ایمنی شهر را تحت الشعاع قرار دهد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با گران شدن قیمت برخی کالاها عده ای شهروندان تغییراتی در وسایل ایجاد می‌کنند و ایمنی خود و سایر شهروندان را با خطر جدی مواجه می‌سازند.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: امروزه آنچه در دنیا بر روی آن تاکید می‌شود استفاده از وسایل دارای نشان استاندارد و ایمنی است؛  وسایلی که در صورت استفاده صحیح، هیچ گونه خطری همراه ندارد، اما در کشور ما توجه به این مسایل گاهی با غفلت همراه می‌شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت کالاها مشاهده می‌شود که برخی شهروندان تغییراتی در این وسایل انجام می‌دهند، به عنوان مثال سماور نفتی را تبدیل به گازی می‌کنند یا بر روی خودروهای بنزین سوز کپسول‌های LPG  نصب می‌کنند که انجام اینگونه اقدامات خطرات فراوانی برای شهروندان همراه دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نصب سیلندر گاز مایع بر روی خودرو غیرمجاز و بسیار خطرناک است که علاوه بر غیر قانونی‌بودن آن سلامت و امنیت شهروندان را به خطر می اندازد ادامه داد: یکی از خطرات مهم استفاده از سیلندر گازهای ال. پی. جی در خودروها این است که در یک محیط مسکونی یا محیط پرتردد، کپسول‌های گاز شارژ می‌شود و اقدامی بسیار خطرناک است که تا کنون اتفاقات ناگواری را رقم زده است.

وی تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی بارها نسبت به غیراستاندارد بودن نصب سیلندر گاز مایع بر روی خودرو هشدار داده است، اما متاسفانه عده‌ای شهروندان با نصب غیراستاندارد این تجهیزات یا فروش و شارژ کپسول‌های مایع این خودروها، خطرات بی‌شماری را برای خود و دیگران فراهم می‌آورند.

گلابی همچنین از شهروندان درخواست کرد: برای پُر کردن کپسول گاز به مکان‌های مجازی که دارای مجوز قانونی از اتحادیه مربوطه هستند مراجعه کنند و در صورت مشاهده مراکز غیرمجاز، مراتب را به آتش نشانی اعلام تا بررسی‌های لازم را به عمل آورند.

کد خبر 366230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.