۳۴ بازارچه محلی شهر ساماندهی می شود

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای ساماندهی، زیباسازی، ایمنی و مباحث انتظامی ۳۴ بازارچه محلی شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته و هماهنگی لازم با سازمان آتش نشانی، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و شهرداری اصفهان در این راستا انجام شده است.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان، تخلفات شهری در گروه‌های مختلف بررسی و پیگیری می‌شود، اظهار کرد : از ابتدای بهمن ماه سال‌جاری برگزاری جلسات ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان آغاز شده و در این راستا تعامل با دستگاه های مربوطه اعم از انتظامی، قضایی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تعزیرات حکومتی و سپاه در حال انجام است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: کمیته انتظامی و قضایی یکی از کمیته‌های۱۰گانه ستاد تسهیلات سفر شهر اصفهان به شمار می رود که مسئولیت آن با مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه امسال تمرکز این مدیریت حول محور پیشگیری از تخلفات است، تصریح کرد: با بررسی فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته، امسال مشکلات و ضعف‌هایی هرچند کوچک را برطرف خواهیم کرد.

محمدحسینی یکی دیگر از محورهای برنامه‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان را مربوط به هماهنگی های شب عید دانست و گفت: در آستانه نوروز به طور معمول با شلوغی معابر شهر مواجه هستیم، از این رو با توجه به شرایط اقتصادی موجود تعامل با ۱۸ اتحادیه مورد هدف اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان انجام و در این راستا جلسات متعددی برگزار شده که مهم ترین مباحث مطرح شده در آن «ساماندهی دست‌فروشان» است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۴ بازارچه محلی در سطح شهر اصفهان گفت: این بازارها شامل دوشنبه بازار، جمعه بازار و شنبه بازار است که برنامه‌ریزی برای ساماندهی، زیباسازی، ایمنی و مباحث انتظامی آنها با هماهنگی سازمان آتش‌نشانی، سازمان میادین وساماندهی مشاغل شهری و شهرداری اصفهان در حال انجام است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: در حال حاضر اولویت این مدیریت تشویق دست‌فروشان سطح شهر برای رفتن به سمت بازارچه‌ها است.

وی گفت:امسال نیز همچون سال گذشته ساماندهی دست‌فروشان را در میدان امام علی (ع) و دو قطعه زمین اطراف آن انجام خواهیم داد که در این راستا هماهنگی های انتظامی مربوطه در حال انجام است

محمدحسینی اظهارکرد: مسایلی همچون شغل‌های مزاحم، ساختمان‌های نیمه ساخت رها شده، زمین‌های بایر رها شده و ساختمان‌هایی که نیاز به رفع خطر دارند و در سیما و منظر شهری تأثیرگذار هستند را پیگیری می‌کنیم تا ساماندهی آنها هرچه سریعتر انجام شود.

وی با بیان اینکه در خصوص ساماندهی متکدیان و کارتن خواب‌ها اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در این راستا نیاز به افزایش تعامل سازمان‌های ذی‌ربط و مربوطه داریم و از آنها می‌خواهیم که وارد میدان عمل شده تا افراد آسیب‌دیده اعم از کودکان خیابانی، متکدیان و افراد رها شده در سطح شهر همچنین کارتن خواب‌ها در بهمن و اسفندماه سال‌جاری به صورت ویژه ساماندهی شوند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: برای برگزاری مراسم های مربوط به پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر هماهنگی لازم انجام شده، همچنین برای برپایی مجالس عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت دهه فاطمیه دوم اقدامات لازم صورت گرفته است.

کد خبر 366228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.