حناچی:  زیبایی در شهر باید به رسمیت شناخته شود

شهردار تهران گفت: درباره پالایش بصری نمای شهری نیز قوانینی در شهرداری داریم، اما نیاز به قانونی خاص است که زیبایی را در شهر به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی در آئین افتتاح «همایش نما با محوریت مصالح و جزئیات اجرایی» با بیان اینکه زیبایی حق مردم است و شهروندان حق دارند بپرسند چرا در نماهای شهری این نکته کمتر رعایت می شود، اظهار کرد: ایرانیان در طول تاریخ هنرهای زیادی داشتند، اما در دوره معاصر به این هنرها کمتر توجه شده است اما متاسفانه امروز می بینیم که در اکثر شهرها خانه هایی که ساخته می شوند نماهایی شبیه به هم دارند.

شهردار تهران با تاکید بر زیباسازی نمای شهری گفت: در مدیریت شهری باید ابتدا زیبایی را بشناسیم تا بتوانیم برای تحقق آن تلاش کنیم. در برخی کشورها مدیریت شهری تلاش می کند قریحه هنری مردم را تحریک کند و مساحت زیادی از شهر به گالری ها و موزه ها برای توسعه هنر اختصاص می یابد و ما هم باید این مسیر را طی کنیم.

حناچی خاطر نشان کرد: درباره پالایش بصری نمای شهری نیز قوانینی در شهرداری داریم، اما نیاز به قانونی خاص است که زیبایی را در شهر به رسمیت بشناسد.

وی تصریح کرد: برخی از ساختمان ها و معماری های ویژه در شهر می توانند در ایجاد ثروت و جذب گردشگران نقش مهمی ایفا کنند و نمونه هایی از این نوع معماری ها در کشورهای مختلف وجود دارد. برخی معماران مانند «نورمن فاستر» هر جا که ساختمانی بسازند، گردشگران به دیدن آن ساختمان می روند. ما هم باید چنین فضاهایی در شهر ایجاد کنیم و به معماران طراز اول فرصت ایجاد خلاقیت در کشور بدهیم.

در پایان این مراسم شهردار تهران به عنوان اولین عضو، کمپین «نما، هویت شهر ما» را رونمایی کرد.

کد خبر 366224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.