ایجاد «شهرهای انرژی» حرکتی در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی معاونت علمی بر ضرورت ایجاد شهرهای انرژی در جهت حرکت به سمت توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، کامبیز مهدی زاده فرساد دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی معاونت علمی در نشست تخصصی شبکه توسعه فناوری نفت و گاز استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: امروز برخی از کشورهای همسایه توسعه شهرهای انرژی را در دستور کار خود قرار داده اند و ما نیز باید در برنامه‌های خود از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

وی گفت: امروز دیگر ملاک توسعه یافتگی کشورها تعداد دودکش های کارخانجات نیست بلکه توسعه فناوری ملاک است و باید بتوانیم با تکیه بر فناوری های روز دنیا در راستای ایجاد اکوسیستم فناوری در کشور قدم برداریم.

مهدی زاده از تشکیل چهار معاونت تخصصی در زیرمجموعه ستاد توسعه فناوری‌های انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: با تشکیل این چهار معاونت تلاش کرده‌ایم تا با برنامه ریزی دقیق زمان رسیدگی و بررسی طرح‌های فناورانه را به ۱۰ روز کاهش دهیم.

وی با اشاره به ایجاد مراکز فناوری در سطح کشور، فعالیت این مراکز را از برنامه های شاخص فناوری دولت دانست و افزود: امروز باید بپذیریم که در بحث استارتاپ ها چهره  کشور تغییر یافته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به حمایت های این ستاد از طرح های نوآورانه در راستای هدف گذاری های کلی این مجموعه گفت: اعطای کمک های بلاعوض، وام های کم بهره و معرفی به صندوق های مرتبط در کنار دیگر اقداماتی است که این ستاد در راستای حمایت از فعالان این عرصه عملیاتی کرده است.

مهدی زاده ادامه داد: در برنامه‌های جدید با شناسایی کارخانه‌های متروکه تلاش کردیم تا با بازسازی نسبی امکانات موجود کارخانه های نوآوری را ایجاد کنیم و در همین راستا چند نمونه از این اقدامات عملیاتی شده است.

مشاور معاون علمی فناوری ریاست جمهوری استفاده از توان جوانان و متخصصین دانشگاهی در بدنه‌های اجرایی کشور را ضروری دانست و گفت: امروز برای فائق آمدن بر مشکلات باید به سمت جانشین پروری حرکت و از پتانسیل جوانان به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

وی افزود: ۳۳ میلیون نفر از جمعیت کشور در بازه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال قرار دارد و ما باید بتوانیم از این فرصت به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

کد خبر 366223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.