تامین نیازهای دارویی کشور با نگاهی نوآورانه

یک شرکت دانش بنیان داخلی سال ۷۸ با هدف خدمت به نظام سلامت و تولید داروهای مورد نیاز و ضروری کشور تاسیس شد.

به گزارش  ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت داخلی با نگرشی نوآورانه و توجه ویژه به کیفیت، اقدام به تولید داروهای مورد نیاز کشور کرده است. تولید سنتز ماده اولیه دارویی نیتروگلیسرین و همچنین تولید انبوه قرص پیوسته رهش نیتروگلیسرین یکی از مهم ترین موفقیت های این شرکت است.

این شرکت، از معدود شرکت های دارویی است که با رعایت اصول و استانداردهای تولید محصولات دارویی موفق به اخذ گواهی استقرار اصول بهینه تولید (GMP) در محصولات دارویی شده است. به گفته امیر اسماعیل ثقفی‌نیا مدیر عامل شرکت درسا دارو، تولید گرانول نیتروگلیسرین آماده پرس 6.1 درصد قرص پیوسته رهش براساس آخرین استاندارد بین المللی PIC/S از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت یکی از افتخارات شرکت ما است.

وی افزود: قرص های پیوسته یا آهسته رهش، فرآورده‏های دارویی هستند که به گونه‏ای خاص تهیه شده‏اند و ماده مؤثر خود را به صورت تدریجی و طی مدت معینی رها می کنند. هر گاه امکان مراجعه منظم بیمار برای دریافت درمان‏های تزریقی مکرر وجود نداشته باشد، فرآورده‏های آهسته رهش مورد استفاده قرار می‏گیرد.

ثقفی نیا خاطر نشان کرد: ظرفیت‌هایی که در صنعت داروسازی به وجود آمده تقریبا سه برابر نیاز کشورمان است و با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده عملا کسری وجود ندارد و صنعت دارویی توانمندی پاسخگویی به نیازهای کشور را دارد.

این فعال دانش بنیانی همچنین تصریح کرد: تولید داروهای انسانی مانند داروهای سیستم قلب و عروق، آنتی بیوتیک های ماکرولیدی، پایین آورنده های قند خون، داروهای سیستم تنفسی و غیره از جمله محصولات شرکت ما است.

وی ادامه داد: تولید مکمل های تغذیه ای نیز از دیگر محصولات تولید شده در شرکت است. در ایران با وجود جوانان توانمند می توانیم به توسعه بازار داخلی دارو، امید بسیاری داشته باشیم. 

کد خبر 366222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.