اعطای تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای تولیدی در سال ۹۸

معاون‌رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه سال ۹۸ بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان منابع برای کمک به واحدهای تولیدی پیش‌بینی شده که می‌توان این منابع را به صورت بلاعوض، وجوه اداره شده و یارانه سود پرداختی در اختیار واحدهای تولیدی قرار داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت با تاکید بر اینکه دولت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهد، اظهار کرد: در تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۸ بالغ بر ۶۵ هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده که می‌توان این منابع را به صورت بلاعوض، وجوه اداره شده و یارانه سود پرداختی در اختیار واحدهای تولیدی قرار داد.

وی با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌ها برای اینکه به بنگاه‌های کوچک کمک شود در لایحه بودجه سال ۹۸ دیده شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم در سال آینده به صورت عملی از این واحدها حمایت کنیم.

رییس ‌سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بین وزارت صنعت و بانک مرکزی برای حمایت از بنگاه‌های کوچک و زودبازده هماهنگی کامل وجود دارد.

نوبخت افزود: صنعت یکی از بخش‌های موجود اقتصاد کشور است و در کنار آن، بخش کشاورزی و خدمات نیز وجود دارد که بانک مرکزی باید بتواند به تمامی این واحدها سرویس ارائه دهد و منابع مالی‌شان را تامین کند.

معاون رییس‌جمهوری تصریح کرد: بانک مرکزی تلاش می‌کند از منابع موجود در کشور استفاده کرده و  توزیع و تخصیص بهینه داشته باشد.

کد خبر 366186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.