پیش‌بینی تولید ۴۵هزار تن میگو در کشور تا پایان سال

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران گفت: براساس آخرین آمار اخذ شده تا پایان دی ماه امسال، ۴۲ هزار تن میگوی پرورشی از مزارع استان‌های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان برداشت شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین عبدالحی با اشاره به این که برداشت میگو در مزارع استان هرمزگان هنوز به اتمام نرسیده است، اظهار کرد: پایان بهمن ماه امسال شاهد اتمام برداشت میگوی پرورشی در این استان خواهیم بود و یش‌بینی می‌شود با اتمام برداشت میگوی پرورشی در پایان بهمن ماه، رقم نهایی تولید میگوی امسال به ۴۵هزار تن برسد.

وی با اشاره به این که امسال ۱۱ هزار هکتار مزرعه میگو زیر کشت رفته و تاکنون ۹ هزار و ۶۷۴ هکتار از آن برداشت شده است، گفت: برداشت میگو از یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار هنوز باقی مانده که همان‌گونه که ذکر شد عمده این مزارع به استان هرمزگان اختصاص دارد و بخش اندکی نیز در استان بوشهر است.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تولید میگوی پرورشی در سال‌های اخیر، گفت: سال گذشته ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه زیر کشت میگو رفته بود که این رقم امسال به ۱۱ هزار هکتار افزایش یافت.

وی با اشاره به این که تولید میگوی پرورشی از برنامه ششم توسعه پیشی گرفته است، عنوان کرد: انتظار می‌رود سال آینده با افزایش مزارع زیر کشت، تولید میگوی پرورشی نسبت به تولید امسال افزایش بیشتری داشته باشد.

به گفته وی، این امر از طریق واگذاری اراضی میگوی مجهز به زیرساخت‌های لازم جهت تولید، به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از سوی سازمان شیلات ایران صورت خواهد گرفت تا به این ترتیب با افزایش اراضی زیر کشت تولید سالانه میگوی کشور سال به سال ارتقا یابد.

تامین ۷۰ هزار تن پرتقال و سیب برای عید امسال

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تامین ۷۰ هزار تن پرتقال و سیب برای تنظیم بازار شب عید سال ۹۸ با قیمت مناسب خبر داد.

حسین شیرزاد افزود: از این میزان ۴۰ هزار تن پرتقال تامسون و والنسیا و ۳۰ هزار تن سیب با مشارکت اتحادیه مرکزی باغبانی کشور و مباشرت اتحادیه های مرکزی تعاونی روستایی برای تنظیم بازار عید سال ۹۸ تدارک دیده ایم که با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور در ۱۰ تا ۱۵ روز پایانی سال از طریق میادین میوه و تره بار و بخشی هم به طور مستقیم توسط شبکه های تعاونی روستایی عرضه می شود.

وی گفت: تمهیداتی صورت گرفته که ۳۰ هزار تن پرتقال تامسون شمال و ۱۰ هزار تن پرتقال والنسیا جنوب کشور به استان ها منتقل شود. اکنون به ۱۲ استان کشور پرتقال تامسون شمال در حال انتقال است. امسال با توجه به شرایط خاص کشور نباید بگذاریم حاشیه بازار زیاد شود و در این راستا سامانه ای در این سازمان به منظور رصد و پایش بازار پرتقال و سیب شب عید طراحی شده است.

کد خبر 366184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.