۶۰ درصد از پروژه‌های مشارکتی شهر در مناطق ۸ و ۱۰  متمرکز شده است

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت:  منطقه ۱۰ و منطقه هشت شهرداری اصفهان در مجموع ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل پروژه‌های مشارکتی شهر را در خود متمرکز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام رییسی امروز ( چهارشنبه) در نشست هم اندیشی سرمایه گذاران توسعه شهرسازی و فعالان اقتصادی که به میزبانی شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان برگزار شد، درباره عملکرد یکساله این سازمان اظهار کرد: طی یکسال گذشته علی رغم فضای حاکم برکشور تا پایان دی ماه امسال ۲۱ قرارداد مشارکتی منعقد شده است؛ در سال ۹۵، ۲۴ قرارداد در سال ۹۱، ۲۲ قرارداد و در سال ۸۴، ۲۲ قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه داد: این تعداد قرارداد منعقد شده نشان دهنده حسن توجه سرمایه گذاران به شهرداری و سازمان سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان است و امید می رود تا پایان سال تعداد قراردادهای منعقد شده افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه رویکردها در زمینه مشارکت‌ها تغییر پیدا کرده است، افزود: سرمایه گذاری‌ها به سمت سایر بخش‌های قابل مشارکت در حوزه فرهنگی، ورزشی و ساختمانی در قالب تجاری و اداری سوق پیدا کرده است؛ منطقه ۱۰ و منطقه هشت شهرداری اصفهان در مجموع ۵۰ تا ۶۰ درصد از کل پروژه‌های مشارکتی شهر را در خود متمرکز کرده‌اند.

رییسی خاطرنشان کرد: با توجه به ذخایر وپتانسیل‌ها، زمینه لازم برای اجرای پروژه های مشارکتی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان وجود دارد و از ابتدای امسال ۳۹ پروژه مشارکتی در این منطقه منعقد شده که در حال حاضر ۱۱ قرارداد در حال انجام است.

وی تأکید کرد: در این منطقه جهت‌گیری مناسبی به سمت مشارکت در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی شده و در روزهای آتی با حضور بخش خصوصی ورزشگاه مشارکتی افتتاح و برای نخستین بار در منطقه ۱۰ به بهره برداری می رسد.

مدیرسازمان مشارکت ها و سرمایه گذاری شهرداری اصفهان گفت: تغییر رویه انتخاب سرمایه‌گذاران مشارکتی در طی یکسال گذشته انجام شده است چون سرمایه‌های شهر باید در اختیار سرمایه‌ گذارانی قرار گیرد تا در موعد مشخص زمانی، طرح را به سرانجام برسانند؛ بنابراین باید در انتخاب سرمایه‌گذار و شرکای تجاری دقت کرده و براساس تاکیدات شهردار و شورای شهر حرکت و انتخاب سرمایه گذار را بر اساس ساختار کمی که مبتنی برخود اظهاری سرمایه گذاران و شرکا بوده، انجام داده‌ایم.

وی توضیح داد: سرمایه گذاران در پروژه های مشارکتی شهرداری اصفهان طی یکسال گذشته از توان، اهلیت و ظرفیت بالایی برخوردار بوده اند، البته برخی از این پروژه های مشارکتی نیز در موعد مقرر انجام نشده است که قطعا سرمایه گذار را دچار مشکل کرده و فایده ای برای شهر نداشته است.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بهبود شرایط مشارکتی نیازمند همکاری و همدلی سرمایه گذاران است، گفت: گسترش شمولیت طرف های قرارداد مشارکت سرمایه گذاری را در شهرداری گسترش دادیم همچنین تلاش یک سال گذشته برای رفع مشکلا ت بر سر راه پروژه های مشارکتی بوده است؛ برخی از این موانع به ساختار شهرداری ها،  برخی به شرایط کسب و کار در کشور و برخی مربوط به سرمایه گذار است، بنابراین بسیاری از این روندها و نواقص بررسی شد تا مشکلات سرمایه گذار مرتفع و وی بدون فراز و نشیب به وظایف عملکردی خود عمل کند.

کد خبر 366182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.