نگاه ابزاری به سرمایه‌گذار نداریم

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: اعتقاد شهرداری بر این است که درآمد های آن باید برآورده کننده نیازهای مردم در سطح شهر باشد و بستر لازم را برای سرمایه گذارای مشارکت بخش خصوصی در حوزه اقتصاد شهری فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید شهبازی امروز ( چهارشنبه) در نشست هم اندیشی سرمایه گذاران توسعه شهرسازی و فعالان اقتصادی که به میزبانی شهرداری منطقه ۱۰ اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری نشست هم‌اندیشی برای ارایه نقطه نظرات سرمایه‌گذاران بسیار اهمیت دارد، در این راستا رویکرد شهرداری اصفهان و شورای شهر در این زمینه مشخص و فضای بهتری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه گام‌های موثری در حوزه مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ۱۰ برداشته شده است، افزود: یکی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور نقدینگی بالا است، در حال حاضر ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان حجم نقدینگی در حوزه اقتصادی وجود دارد و بخش خصوصی باید به کارگزاران اعتماد کند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تأکید کرد: این حجم نقدینگی به دلیل مدیریت و برنامه ریزی نادرست و یا به دلیل اعتماد نکردن مردم رخ داده و موجب شده از این موقعیت برای پیشرفت کشور استفاده نشود و نقدینگی وارد بازارهای دیگری شده و مشکلاتی را به وجود بیاورد.

شهبازی با تشکر از فعالان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی گفت: منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در زمینه مشارکت‌های مردمی پویا و فعال بوده است؛ بین شهرداری و سرمایه‌گذاران جدایی وجود نداشته بلکه شهرداری و این بخش مکمل و تکمیل کننده یکدیگر برای خدمت به مردم هستند، بنابراین از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود تا در پروژه‌های شهرداری و منطقه ۱۰ مشارکت داشته باشند.  

وی تأکید کرد: نگاه ابزاری به سرمایه‌گذار نداریم، زیرا نگاه ابزاری مشکلات و موانعی را ایجاد کرده و ما دنبال رفع آن هستیم، زیرا سرمایه‌گذاران جز خانواده شهری بوده و مکمل یکدیگر برای خدمتگزاری به مردم هستند.

مدیرمنطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: طبق گزارش معاونت شهرسازی و معماری در بسیاری از موضوعات نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را شاهد بوده‌ایم و این موجب شده که بخش خصوصی در کنار مجموعه شهرداری فعالیت خود را افزایش و از ظرفیت‌های موجود در شهر اصفهان استفاده کند؛ عزم و اراده در ساختار شهرداری و شورای شهر برای  استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی فراهم شده است.   

فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در کنار شهرداری 

شهبازی با اشاره نیازمندی شهرداری به سرمایه گذار گفت: منافع بخش خصوصی بر منافع شهرداری ارجحیت دارد، متاسفانه در سطح کلان نیز سرمایه گذاری در بخش خارجی و خصوصی شاهد نبوده‌ایم در حالی که فضا و شرایط موجود برای سرمایه‌ گذار مهیا است.

تغییر رویکرد از مشارکت ساخت و سازی به سمت مشارکت های فکری

 وی افزود: شهرداری منطقه ۱۰ در این زمینه جزء مناطق پیش‌رو در مشارکت های مردمی بوده است، اما علاوه بر مشارکت در حوزه ساخت و ساز های اداری، تجاری و مسکونی باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های منطقه را شناسایی و نقطه نظرات و تفکرات سرمایه‌گذاران نیز استفاده کرده و منطقه ۱۰ را به یک برند در این زمینه تبدیل کنیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به قرار گیری شهرک سلامت در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: زمین‌های کشاورزی در اطراف این شهرک چنان چه مورد بررسی و نیاز سنجی قرار بگیرد بسیاری از نیازهای شهروندان اصفهان و حتی استان را برآورده می‌کند؛ همچنین این منطقه به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی و قرارگیری در نزدیکی اتوبان شهید آقابابایی و اتوبان اردستانی می‌تواند بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

کد خبر 366155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.