۶۹۰ نفر در تصادفات امسال جان باختند/گوشت الاغ توزیع نشد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹۰ نفر در تصادفات درون شهری و برون شهری استان اصفهان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی پیش از ظهر در نشست خبری بهمن ماه خود ضمن تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر با اشاره به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان از فعالیت‌های نیروی انتظامی ابراز رضایت کردند و خواستار شتابدهی به فعالیت‌های این نیرو شدند.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیروی انتظامی جلوی چشم مردم است و همه اعمال نیروی انتظامی به کل نیروهای مسلح تعمیم داده می‌شود، ادامه داد: از این رو رفتار نیروی انتظامی باید مناسب و در شان نظام باشد و این نیرو باید مقتدر، عادل و هوشیار باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۷۵۱ آسیب دیده در نزاع در سال ۹۶ گزارش شده است، ادامه داد: این آمار نسبت به سال ۹۵ که ۳۹ هزار و ۱۴ نفر بوده، ۳.۲ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان متناسب با جمعیت رتبه ۱۴ ام نزاع کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: نرخ نزاع در استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۷۲۸ نزاع منجر به جرح گزارش شده است که از میانگین کشور که از هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۷۲ نفر است در شرایط خوبی قرار نداریم.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه طی ۹ سال اخیر، سال ۹۶ کمترین نزاع منجر به جرح را ثبت کرده‌ایم، اضافه کرد: همچنین طی پنج سال اخیر در استان  کاهش نزاع را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ در ۱۵ شهرستان استان اصفهان کاهش نزاع را داشتیم، ادامه داد: نایین با ۳۸ درصد کاهش و فریدونشهر با ۲۸ درصد کاهش بیشترین کاهش را در این زمینه داشته‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه متوفیان ناشی از عوارض سوء مصرف مواد مخدر در سال ۹۶ با کاهش ۷.۳ درصد متوفیان رو به رو بوده‌ایم، اظهار کرد: کاهش این آمار در کشور ۴.۲ بوده است که این آمار بیانگر بهبود شرایط در اصفهان است.

۲۰۳ نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان باختند

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۳ نفر بر اثر سوء مصرف مواد جان باخته‌اند، گفت: این آمار در سال ۹۵ حدود ۲۱۹ نفر بوده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه شیوع مصرف مواد مخدر استان اصفهان در کشور رتبه ۲۲ را دارد، افزود: این در حالی است که یک سال گذشته رتبه ۱۹ را داشتیم.

وی اضافه کرد: استان اصفهان در زمینه مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر رتبه ۱۲ را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح "چهل سال امنیت پایدار" به ابتکار نیروی انتظامی استان اصفهان در کشور در حال اجرا است، ادامه داد: این طرح از ابتدای دی ماه در حال اجرا است که تبیین دستاوردهای نیروی انتظامی یکی از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین دستاوردهای چهل ساله نیروی انتظامی، تغییر رویکردها است، تصریح کرد: پلیس در کنار و همراه مردم است، نیروی انتظامی از شهروندان خواسته آن‌ها را نقد کند، ارتباط مردم با پلیس افزایش یافته و خدمات نیروی انتظامی در کمترین زمان و ممکن و در کوتاهترین مسیر ارایه خواهد شد.

سردار معصوم بیگی انجام خدمات مضاعف ومهربانانه‌تر نیروی انتظامی را از دیگر دستاوردهای چهل ساله نیروی انتظامی دانست و افزود: تقدیر از گروههای چهل نفره نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار این طرح است.

وی با بیان اینکه در حوزه مربوط به آلودگی هوا نیروی انتظامی استان اصفهان با همکاری شهرداری طرح "دیده‌بان" را در دستور کار قرار داده است، گفت: در این طرح معاینه فنی خودروها را همزمان انجام میدهیم تا کنترل بهتری را داشته باشیم.

برخورد با ۳۵۸ هزار و ۵۰۹ خودروی فاقد معاینه فنی خودرو

فرمانده انتظامی استان اصفهان تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی خودرو را از دیگر برنامه‌های ۱۰ ماه نخست سال جاری دانست و افزود: در این بازه زمانی ۳۵۸ هزار و ۵۰۹ مورد خودروی فاقد معاینه فنی خودرو در سطح استان برخورد شده است.

وی تجمیع خطوط ۱۱۰ در استان اصفهان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری در استان اصفهان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح از جزیره‌ای بودن خارج شدیم و نظارت بهتری در این زمینه صورت می گیرد.

سردار معصوم بیگی بابیان اینکه در حوزه سرقت در سال جاری با ۱۲۲ باند سرقت شناسایی و برخورد شده است، ادامه داد: سرقت منزل، داخل خودرو، اماکن، احشام و سرقت به عنف بیشترین فراوانی را داشتند.

وی با بیان اینکه سرقت احشام در استان اصفهان کنترل شده است، افزود: سردار اشتری نیز در مصاحبه روز گذشته اعلام کرد که شرایط در سطح کشور خوب است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تشکیل سه هزار و ۳۰۰ مربوط به قاچاق بازگشایی شده است، گفت: پرونده‌های قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۲۷ درصد افزایش یافته است. همچنین ۷۲۹ خوردوی حامل کالای قاچاق توقیف شده است.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با قاچاق کالا و احتکار ۵۷۸ انبار شناسنامه دار شده است، افزود: این امر به منظور ساماندهی بازار نیز مناسب است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به شناسایی ۳۷ باند جعل اسناد در استان اصفهان گفت: برخورد با این دسته از تخلفات نیز در اولویت نیروی انتظامی استان اصفهان است.

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه نمایشگاه آنلاین اموال مکشوفه در کشور اشاره کرد و گفت: این امر برای دسترسی سریع‌تر مالباختگان به اموالشان در تهران راه‌اندازی شده است و تا پایان سال جاری در اصفهان نیز راهاندازی خواهد شد.

۱۴ هزار و ۵۵۱ نفر در تصادفات استان مجروح شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مردم نباید خانه خود را به منزله بانک ببینند، ادامه داد: امکان شناخت سکه و پول سرقتی بسیار سخت است و بهتر است که نگهداری از این اموال را به بانک بسپارند.

وی در خصوص جان‌باختگان تصادفات رانندگی استان اصفهان طی ۱۰ ماه امسال اظهار کرد: در این بازه زمانی در تصادفات درون شهری ۲۹۶ نفر جان خود را از دست دادند.

سردار معصوم بیگی گفت: همچنین ۳۹۴ نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

وی در خصوص مجروحان تصادفات استان اصفهان گفت: ۹ هزار و ۱۵۰ نفر در تصادفات درون شهری و پنج هزار و ۴۰۱ نفر نیز در تصادفات برون شهری مصدوم شده‌اند که اغلب این افراد یک عضو بدن خود را از دست دادهاند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف ۳۰ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان طی ۱۰ ماه امسال گفت: در این بازه زمانی یک هزار و ۳۰۰ طرح برای پاکسازی مناطق آلوده اجرا و با ۱۳۱ باند مواد مخدر برخورد شده است.

نگرانی در خصوص گوشت‌های وارداتی وجود ندارد

سردار معصوم بیگی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص ذبح الاغ در یکی از روستاهای فلاورجان اظهار کرد: این گوشت‌ها قبل از توزیع شناسایی و از توزیع آن جلوگیری شد.

وی در خصوص فعالیت پلیس گردشگری افزود: در این زمینه با استفاده از افراد متخصص و مسلط به زبان‌های مختلف 110 گردشگری را طی یک ماه اخیر راه‌اندازی کردهایم که مختص اصفهان نیز هست و این روند توسعه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در خصوص توزیع گوشت‌های وارداتی در کشور و استان هیچ نگرانی وجود ندارد، ادامه داد: ذبح این گوشت‌های وارداتی با نظارت دقیق دامپزشکان، کارکنان جهاد کشاورزی و ... انجام میشود.

کد خبر 366133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.